Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Säljer snart prylarna!

  • Säljer snart prylarna!

    Publicerad av henke201 på 21 mars, 2006 vid 15:36

    21Mars och det snöar i skåne!! Detta är ju knappt sant! Runt lunch idag var det kanonväder med solsken och + grader och man fick känslan av att premiären var nära! Hoppet dog precis när snön återigen började vräka ner!

    Säger bara en sak! Växthuseffekten är underskattad – kör mer bil!

    calle_b svarade 18 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • babilidoo

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 16:50
  • jonatan

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 16:51
    Henke201 wrote:
    Säger bara en sak! Växthuseffekten är underskattad – kör mer bil!
    Detta kan ju iofs vara ett resultat av “växthuseffekten”, så frågan är om det hjälper så mycket..
  • nisseman

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 16:57

    Det är inte växthusefekten det är EU som har bestämt detta.
    I Spanien ska det vara varmt & i Norden ska det vara kallt & is det bestämde dom redan förra året.
    Är det inte till helgen som det blir sommartid åxå.

  • henke201

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 17:06
    babilidoo wrote:
    tappa inte hoppet

    http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=92

    Fortfarande sjukt kallt ju! Kanske skulle spara ihopa lite pengar så jag kan uppgradera mina diskhandskar till några lite bättre handskar…

  • babilidoo

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 18:24

    det är inte lönt att lägga pengar på nya handskar nu, spara det tills nästa vinter. bättre är att samla ihop cash så vi kan köpa bra väder av Gud

  • alexasu

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 21:22

    fast nu så säljer ju gud bara väder till de globala storföretagen nuförtiden. han bryr sig inte om småpotatis som oss längre, inte tillräckligt mycket pengar i det. lite drygt av honom tycker jag. Han connectar lixom inte med oss längre, tror han är lite grym å kan få alla brudar bara för att han bor i centrala himmelen å är “alsmäktig”. snobbjävel.
    själv ska jag sälja mig till djävulen. han ger prisvärda dealar även till oss vanliga småkonsumenter. med en insatts på endast en själ kan man få ökenhetta och fönvindar för endast 99:- i månaden! oslagbart!

  • el_duderino

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 21:25

    Ja, det här håller inte alltså!
    men det verka bara snöa i Lund-trakten.. längre söderut (malmö) va där ingenting!
    Tror det handlar om en lokal konspiration!

  • kamaaina

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 21:38

    Ni vet att vaxthus effekten gor att det blir kallare i Sveige inte varmare. Det beror pa att nar isen pa nordpolen smalter sa stors golfstrommen vilket gor att den inte kommer ha samma bana idag o resultera i kallar vader.
    /F
    Sa kor mer bil o borja ak skidor istaellet….jag koper prylarna av dig o flyttar till Hawaii.

  • henke201

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 21:48
    Kamaaina wrote:
    Ni vet att vaxthus effekten gor att det blir kallare i Sveige inte varmare. Det beror pa att nar isen pa nordpolen smalter sa stors golfstrommen vilket gor att den inte kommer ha samma bana idag o resultera i kallar vader.
    /F
    Sa kor mer bil o borja ak skidor istaellet….jag koper prylarna av dig o flyttar till Hawaii.

    Är du en såndär exprett eller? 😛

  • anders_hoffman

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 22:03

    Skönt att det bär av till Frankrike om en sissådär 2 veckor….

  • rasmus_w

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 23:18

    Om det är varmt, så beror det på växthuseffekten.
    Om det är kallt, så beror det på växthuseffekten.
    Regnar det, beror det på växthuseffekten.
    Är det torka, beror det på växthuseffekten.
    Orkan? Växthuseffekten.
    Stiltje? Samma här.

    ALLT BEROR PÅ VÄXTHUSEFFEKTEN!
    TA SKYDD!

  • niklas_s

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 18:24

    3 göteborgare va ute ida. ja, ian å kalle. fede-respect till kalle som stack ut själv då han så tappert va tvungen å jobba sent. plana två gånger me 5.3an =D. sjuukt va man fick pumpa, ian fick dock lite fart på grejjerna me 6.0an. byt om hemma bara så fryser ni inte en sekund. sässongen ÄR igång.

    Summer is a state of mind!!

  • johanc

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 19:01

    Finns en kul bok med det temat, “State of Fear” av Michael Crichton. Avslutas med den personliga reflektionen “Everybody has an agenda but me…”

    :p

    JohanC

    Rasmus_W wrote:
    Om det är varmt, så beror det på växthuseffekten.
    Om det är kallt, så beror det på växthuseffekten.
    Regnar det, beror det på växthuseffekten.
    Är det torka, beror det på växthuseffekten.
    Orkan? Växthuseffekten.
    Stiltje? Samma här.

    ALLT BEROR PÅ VÄXTHUSEFFEKTEN!
    TA SKYDD!

  • jeppepeppe

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 20:55
    Niklas_S wrote:
    3 göteborgare va ute ida. ja, ian å kalle. fede-respect till kalle som stack ut själv då han så tappert va tvungen å jobba sent. plana två gånger me 5.3an =D. sjuukt va man fick pumpa, ian fick dock lite fart på grejjerna me 6.0an. byt om hemma bara så fryser ni inte en sekund. sässongen ÄR igång.

    Summer is a state of mind!!

    Härligt med lite surf! Själv är man lagom avundsjuk på att man inte riktigt har vågat ge sig ut än, får trösta mig med att slå i en spik i surfbussen istället!

  • ola_p

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 21:03

    jaja… det är väl bara 40 cm is ivägen… 🙁

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Säljer snart prylarna!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.