Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö på måndag kväll Gubbar!

  • petalz

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 19:12

    Lite sent update kanske:-) de vart lite upp o ned, de som hoppade i vid femsnåret drog nog vinstlotten med uppklarnande väder o ökande vind! När jag drog vid halv sju var det fortfarande ett gäng ute på revet.

    Mer rutinerade salnö-seglare kan nog säga om de va en episk kväll eller inte;-)

    Grymt ställe iaf, särskilt som localsen bjuder på hamburgare!!

    Peter

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  • zeke-sandquist

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 08:09
    petalz;696712 wrote:
    Lite sent update kanske:-) de vart lite upp o ned, de som hoppade i vid femsnåret drog nog vinstlotten med uppklarnande väder o ökande vind! När jag drog vid halv sju var det fortfarande ett gäng ute på revet.

    Mer rutinerade salnö-seglare kan nog säga om de va en episk kväll eller inte;-)

    Grymt ställe iaf, särskilt som localsen bjuder på hamburgare!!

    Peter

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

    Jag tar med den portabla gasolgrillen nästa gång också, hamburgarna och snacket vid stranden blev behållningen denna gång. Jag hoppas det gäng som stannade kvar efter 15 fick belöning för sin väntan.

    Zeke

  • oldschool

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 09:15

    Nästa gång ska jag se till att inte äta mig mätt i bilen när det serveras lyxiga hamburgare på stranden!

    Belöningen kom så småningom…efter nån timmes guppande och bra stunds simmande så fick man till slut nån timme vid revet med bra drag, fina vågor å solsken 🙂

  • jesper-b

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 09:15

    Zeke! Hamburgaren var grym. Till nästa gång tar jag med mig lite 2,8! Hm.. med tanke på temperaturen på nord och så kanske det får bli ärtsoppa och varm punch istället?

    Jag bytte om och gick ner med prylarna (5.3an och 87l) vid halv fyra. Såg fint ut ute på revet och det låg lite vind där. Väldigt lätt dock och jag tog ett sista sekunden beslut och åkte upp till Mats väg och surfade i stället. Hoppas ni som orkade vingla ut fick nåt kul? Själv surfade jag in i beckmörkret. Stundom väldigt platt, men det kom pulsar med vågor av och till in i det sista; skitkul!

    /JB

  • challgren

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 10:27

    Jesper, grabbarna fick köra…jag chansade trots klen avtagande vind…och fick simma. Men det var skitkul!! 😀

  • maca

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 10:55

    Sweet att du/ni fick vågåka lite. Simturen till trots Christian ;). Det é ju en bit dit upp…
    Annars, skumt med klen vind på Salnö. Tycker oftast det brukar vara tvärtom just där.

    Fick själv till ett litet surfdagis med Nils och polarns grabb vid Görveln. Ca 1,5h på vattnet, sen brådis till dagishämtningen av Selma. Lite fristajlåka i byigt mälarvatten é bättre än inget alls…eller nja kanske var hänget med polarn och fikat det bästa 🙂

  • stoorfaen

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 11:28

    Jag hoppade i trax efter 16 och körde fram till närmare 19 tror jag. (edit. körde och körde, sista timmen blev det nog mest simmande…)

    När jag kom så fick jag höra att det droppat så jag tog 5,7 och guppade ut ur viken där det läade en del (det var rätt mycket väst i nordan). Men jag behövde inte guppa länge förns man kom ut i blåsa och det var rätt överriggat vid revet första timman för mig. Det var nog tre gubbar till därute som körde jäkligt fint och det var en fröjd att få vara med. Det kom in riktigt fina set med gubbhöga vågor och renslickat i dalarna. Jag måste nog sätta denna dagen till en av de bättre jag haft på Salnö utan att kunna skryta med någon imponerade log.

    Efter någon timme så blev vinden lite orolig och 5,7an kom till sin rätt med stundtals guppande och stundtals planing.

    Det är svårt att vara missnöjd med gårdagens eftermiddag trotts att man fick simma in sista biten till stranden. Det var ju trots allt sol och man fick se många nöjda leenden på vattnet! 🙂

  • bosso

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 20:46

    Det var sviiinbra en timma typ. Full macka, sol, bra vinkel och mellan gubbe och logo typ.
    Efter den timman så var det mer guppa och rida övergående till simma…
    Krävdes en jätteportion tur den här dagen. Fick en slev av den turen för ovanlighets skull.
    JB, kul att du hade d bra på paddelbrädan. Nära att du prickade epic-timman men det visste man inte då vi skulle till och rigga.
    Gott skit!
    Njuter än.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Salnö på måndag kväll Gubbar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.