Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sämsta vindsurfingsäsongen på mannaminne!

  • jonasp

    Medlem
    9 november, 2002 vid 10:06

    Var körde du?
    Jag tyckte våren funkade bra på erstan, ända fram till början av juli då säsongen avslutades med en fin resa till gotland med bra vind.
    Under juli gick det helt enkelt inte att surfa.
    augusti var sådär men sen kom nordanvinden=bra tryck men djävligt kallt.

  • kungdenknege

    Medlem
    9 november, 2002 vid 10:10

    Jupp min var faktiskt ganska okej också… Ändra fram till mitten av juni så hade jag regelbunden vind… Sen gjorde den ett jättestort hopp ända fram till mitten av augusti (plågsamt, men jag överlevde). Sen var den lite instabil där, nån gån gjorde den uppehåll på tre veckor. Men nu är det helt ok, t.ex. förrförra vekckan hade jag bra tryck fem dagar i rad!

  • lars_k

    Medlem
    9 november, 2002 vid 10:12

    Håller med. Iallafall efter mitten av Juli, då var det roliga slut. Kom ju lite på senhösten men inte som det brukar…
    Tack och lov att sydafrika-biljetten är bokad =)

  • feg

    Medlem
    9 november, 2002 vid 19:42

    Jag håller inte med.

    På våren var det tryck varje helg. grin.gif
    Juni och juli (mitten) var lättvind men full planing. smile.gif
    Juli (slutet) och augusti (början) FET-tryck på Rhodos grin.gif

    Det enda gnället är väl att hösten varit sämre än förra året som nog måste sägas varit extrem.

    Man vill ju alltid ha mer vattentid men vi bor ju alla tydligen i sverige och har därmed valt att leva med ett lågtycksbetonat vindfattigt osäkert klimat. Vi har ju alla möjligheten att göra något åt det valet, tex flytta, resa eller börja med frimärkessamling.

    /feg (vill dra på en resa över jul, helst Isla Margarita. Tips någon?)

  • watertouch

    Medlem
    10 november, 2002 vid 21:40

    Det började ju bra, våren var helt OK, juni oxå, men sen blev det bara sämre och sämre..

  • s

    Medlem
    11 november, 2002 vid 08:07

    Jag tror att det beror lite på var man bor och vad man vill segla.
    Skåningarna har haft det kungligt i år!
    Men vi på västkusten som gillar vågsegling har haft en riktigt, riktigt, riktigt dålig säsong. Vi är ju bortskämda med lågtryck som ger vindar mellan SV och NV men mig veterligen har det bara inträffat tre-fyra gånger i år… frown.gif

    Staffan

  • wsurfer

    Medlem
    14 november, 2002 vid 18:50

    S..
    Vi i Skåne gillar oxå vågsegling.
    Bara så att du vet.
    /Marcus

  • s

    Medlem
    15 november, 2002 vid 12:41

    Jo, jag vet! Det syns när man besöker er att ni är kungar på detta! Dessutom gillar ni det aviga hållet babord som jag inte gillar och känner mig som en blandning mellan bambi på hal is och John Clease Funny walk… Men efter tre skåneresor och fem danmarksresor i år börjar jag åtminstonne få lite kontroll även om det inte ser snyggt ut…

    Staffan

  • aerial-arnie

    Medlem
    15 november, 2002 vid 13:17

    babord, sturbord who gives a shit, så länge det bara blåser. Och det gjorde det HELA året i SKÅNE!. Efter en februari månad i pozo började säsongen i början av mars med en gislövs dag som man aldrig glömmer. April är altid dålig men sen från o med mig maj blev det kanon ostliga sjöbrisar i södra skåne: klagshamn, ljunghusen, abbekås allt funkade och ibland en NO storm som gjorde att gislövs gick av eller en NV sjöbris bra för haboljung. Och dem dagarna det blev västlig kulning åkte man så klart till halmstad. Jag glömmer aldrig dagen i dogshit, eller vilshärad med 20-25 grader och bra tryck i 4.7an. Här i skåne seglade vi säkert 3 dager i veckan minnsann i 3-4 månader, och det är verkligen sant. Ok, ok, jag prefererar också vågor istället för plattvatten, men blåser det då är det bara köra. Tyvärr, efter en kanon sommar med många 5.7 dagar (jag 90kg!!) i ibland shorts blev det helt plötslig i början av oktober jätte kalt. Visst fick vi då och då bra dagar men kallt var det, brrrrr, och nu har det inte blåst på 2-3 veckor, vilken abstinens…. Om 3-4 veckor är det Cabarete som gäller och sen i mitten av Mars till pozo igen.

    Ergeo konklusio, det gäller att veta när det blåser, ger DMI S till NO vindar unde våren eller sommaren med solig väder då är det bara att köra till klagshamn eller abbekås. En grundvind på 5m/s blir oftast det dubbla eller även tre dubbla, igen snack! Om skåningar orkar åka till halmstad varför inte vice versa?

    Men, nästa år hoppas vi så klart på många västliga stormar ! Väst e Bäst!

  • jonasp

    Medlem
    15 november, 2002 vid 13:50

    Hur är det med det där bygget i pozo som skulle förstöra ganska mycket?(kommer inte ihåg vad dom skulle bygga men nåt var det, säkert en stor o ful grej!)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2002 vid 15:05

    Jag har varit en vecka på Öland i maj, två veckor i juni/juli, en i september fått segla alla dagar utom fem.
    två i juni och tre i juli. Tycker det är bra.
    PS jag är inte Formula seglare.
    Tror också att det beror på var man är.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 november, 2002 vid 20:01

    Jaha det beror på var man är…

  • ola_p

    Medlem
    15 november, 2002 vid 23:21

    En fet äcklig hamn…
    Men nu verkar det, iaf enligt jonas på cutre, som om eu pengarna tar slut och det inte blir ngn hamn… Sas det iaf när jag var där…

  • sebbe

    Medlem
    16 november, 2002 vid 07:37

    Heja EU. Hellre motorväggar i Norrland än hamn i Pozo!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sämsta vindsurfingsäsongen på mannaminne!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.