• San Diego

    Publicerad av edorf på 21 mars, 2008 vid 20:48

    San Diego here i come!!

    nu får det vara slut med snö och snö nästa söndag bär det av mot soliga san diego..
    någon som har erfarenhet ? kitespot,bordell,gaybar eller något annat ? men framför allt kitespot..

    johnk svarade 15 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • thorn

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 20:54

    Fins en hel del gay barer och bordeller/strippklubbar som är riktigt bra. bara och fråga ngn sjöman för det fins det gott om i stan.
    Kita gör dom i mission bay park, ligger lite norr om stan. funkar på alla vindriktningar och är helt platt. dock så är det sällan så mkt vind.

    Lycka till.

  • neven

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 18:41

    Jag var i San Diego för ett bra tag sedan. Blåser för det mesta VÄLDIGT lätt så det är stora kites som gäller oftast. Jag hängde en del på Coronado Silver Strand Beach (finns en trevlig liten butik som heter Calikites som man kan få tips på). Jag hade inte med mig prylar men fick låna av en supertrevlig jänkare.

  • edorf

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 20:04

    jaha det verkar då som om man får ringa dmi och be dem lägga in en 10m/s prognos för san diego då… vart hittar man sjömännen då ?

  • edorf

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 04:19

    sitter just nu o ch skriver fran en iphone och det e najs

  • johanw

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 06:49

    de e najs frode de e de som ger power

  • mjersen

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 10:00

    we miss yo sorry ass! se till o klibba lite i SD

  • mjersen

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 10:00

    det där va hugge pappa på mjersans loggin

  • mjersen

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 10:11

    haha vafain, trodde jag blivigt skitzo!! jefla huggehacker

  • hugeo

    Medlem
    24 mars, 2008 vid 10:43

    haha haxxor

  • bresky

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 17:24

    jag var i SD tre veckor i höstas. 1 av 21 dagar blåste det så jag ens funderade på att kita. Då var det ett par som körde i Mission Bay och några som körde på stranden i Pacific Beach. Men som ovanstående sagt, de kör med riktigt stora kites, typ 17m och uppåt. Tyvärr är väl SD inte den bästa kitespotten på jorden men det finns massor med fina vågor istället.

  • johnk

    Medlem
    22 november, 2008 vid 07:10

    @bresky 453893 wrote:

    jag var i SD tre veckor i höstas. 1 av 21 dagar blåste det så jag ens funderade på att kita. Då var det ett par som körde i Mission Bay och några som körde på stranden i Pacific Beach. Men som ovanstående sagt, de kör med riktigt stora kites, typ 17m och uppåt. Tyvärr är väl SD inte den bästa kitespotten på jorden men det finns massor med fina vågor istället.

    Ha ha. Been there. Done that. Doing it again!

    Så var det det där med vågorna. Tänkte jag skulle köpa mig en directional som jag kan både kite-surfa och “regular surf”-surfa med, men vet inte om det är möjligt. Jag är inte speciellt bra på regular än så en kort bräda kanske jag bara kastar bort tid med? Det lär ju blir fler vågsurfardagar än kite-dagar här i vind-vaccument. Vad säger ni? Går det att ha en kombobräda eller måste jag välja? Med vågsurfet är jag sämst på allt utom att hålla balansen på brädan (dvs paddla ut, fånga vågor och komma upp på brädan innan det är försent).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.