Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing San Francisco med omnejd

  • San Francisco med omnejd

    Publicerad av podde på 8 augusti, 2013 vid 19:52

    Jag kommer under följande läsår bo vid Stanford lite söder om San Francisco. Är det någon som känner till området vad gäller vågsegling och SUP/surf och vill berätta lite om spots/vindsäsong/vattentemp/vanliga segelstorlekar etc?

    Eller har någon kontaktinfo till Arnout som väl fortfarande bor i området?

    /Pontus

    svenne svarade 10 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • svenne

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 20:08

    Grymme! Prata med locals, det är fett strömt på några ställen medans andra är helt insane magiska (syrran bor norr om). Arnout hade pappasrock.com förut men den verkar nere numera. Fast du kan ju alltid maila Goya och fråga. 🙂
    http://goyawindsurfing.com/team/national/arnout-ter-schure/

  • ola-h

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 20:25

    Det behövs lite åkande. Hör med Kai Katchadourian som är uppväxt där och kan alla ställen. Kai Katchadourian . Hälsa från mig.

  • nike_shikari

    Medlem
    8 augusti, 2013 vid 20:55

    There is non-profit club on berkeley marina called cal sailing club. U can become a member and use their equipment for only 80 dollars for 3 months plus 2 hrs commuity work.
    In south bay there is a spot called candlestick. They call it dahab of sf :). Then of course u have crissy beach, 3rd ave, treasure island. There r http://www.teamdawg.org/, u can talk to them, these guys surf all over sf. Have fun out there.

  • podde

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 08:38

    Tack för tipsen, ska försöka kontakta Arnout via Goya och kanske även Kai och någon i team dawg.

    Någon annan med matnyttig info? 😉

  • dr-masse

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 09:11

    Även min syrra bor i SF. Jag och Svenne är egentligen samma person, ha, ha!

    Jo, jag tog hem en längare och lite reservdelar (Streamlined) genom henne och fick då kontakt med en handlare i SF som var jädrigt hjälpsam och som jag även frågade om lite spots i krokarna:

    http://www.sunsetsailboards.com/
    Kevin Kan
    info@sunsetsailboards.com

  • jesper-b

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 10:24

    Bodde i Menolo Park ett knappt år för en massa år sedan. Finns ju sjukt mycket bra vindsurf och ännu mera surf. Att gå igenom är helt enkelt för jobbigt. Insidan (bay) har ju slalom, speed och course, liksom grym surf vid södra bropleraren när svallet är rätt. Utsidan (stilla havet) har som sagt för mycket för att beskrivas kort. Inte fel att åka lite, först tvärs över berget till Half Moon Bay, med allt från kul beach brake till Maverics. Åk norrut och det finns mer, söderut massa surf och klassisk vindsurfmark. Bra hela vägen ner till St Cruz som ju också har grym surf och vindsurf…..

    Ha galet kul!

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 10:27

    ‘Risken’ är väl att podde knappt kommer att veta något om Stanford när han kommer tillbaka, men desto mer om en hel hög obskyra spots och bräjks i den delen av Cali… 🙂

  • svenne

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 12:26

    @dr Masse 714174 wrote:

    Även min syrra bor i SF. Jag och Svenne är egentligen samma person, ha, ha!

    Ssscchh!

  • podde

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 19:43

    Det låter ju helt klart lovande vindsurfmässigt. Blir nog att försöka lära känna området väl på plats. Vi kommer också bo i Menlo Park för övrigt!

  • svenne

    Medlem
    9 augusti, 2013 vid 20:23

    Tjöp en surfbräda och bli Bolinas local, jag kommer över på studs. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing San Francisco med omnejd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.