Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sandviken Sölvesborg Lördag

  • Sandviken Sölvesborg Lördag

    Publicerad av roggan på 10 maj, 2012 vid 17:05

    Hej.
    Undrar om någon vill kita på lördag i sandviken utanför Sölvesborg med mig på lördag?
    Ser ut att fungera från morgon till fram till lunch.
    Sen vrider det och blir frånlandsvind.
    Hoppas någon har lust för vill / vågar inte kita själv då jag är nybörjare och det är trist att behöva stå över bara för ingen vill följa med. :frown:

    roggan svarade 12 år sedan 3 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • roggan

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 17:33

    Funderar också på att åka dit imorgon fredag så jag är där vid kl17 och kita några timmar.
    Hoppas nån vill följa med?

  • supersystem

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 17:36

    Du känner inte för att åka till Karlskrona och Torhamn? Blir säkert folk där om vindstyrkan är acceptabel. Vinkeln ser bra ut nästan hela dagen.

  • roggan

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 18:07

    Jo. Om ingen ska till sandviken är det ett bra alternativ. Är stranden ok för nybörjare där?

  • supersystem

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 18:20

    Det är lite sten vid vattenbrynet. Men väl ute så är det grunt så det är en bra spot för nybörjare.

  • roggan

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 19:40

    Kommer du själv åka dit på lördag om det blåser eller gissar du bara att där kommer vara folk? Lite surt att köra från karlshamn och inse att ingen är där.

  • supersystem

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 19:53

    Håller prognosen är jag där! Som det ser ut just nu kommer jag dit innan 11. Droppa mig ett SMS på Noll Sju Tre Tre 495247 så kan vi syncha.

  • roggan

    Medlem
    10 maj, 2012 vid 20:07

    Ja det gör jag.

  • roggan

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 08:22

    Ditt mob nr va fel tyvärr. men jag kör till torhamn nu och hoppas någon är där. Du når mig på 0703145123.

  • supersystem

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 13:30

    Skräp. Vände på de 2 sista siffrorna – sorry. Och jo vi var där idag 1030-1430, sedan kom tråkigt regn…

  • roggan

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 14:10

    Jag måste kört till fel ställe. Jag var här http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=11&Page=2&WindDir=Sydvast&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=392

    Surt surt. Jag körde också hem när det började regna. Tröttnade på att sitta själv där med bara några campare till sälskap. Att ni bara var säkert nån killomometer bort från mig gör det hela mer surt. Jaja så är det. Vi får höras nästa gång det blåser istället.

  • jaca

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 14:19

    Hej Roggan,
    Du skulle kört hela vägen ut till naturreservatet! Vi var fyra stycken där ute och körde ett par timmar. Jag tror att man kan se oss från Gissleviken. Har du skaffat dig någon mindre kajt? Vi körde allt mellan 6-9m kajtar idag.

  • roggan

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 14:34

    Allright.
    Jag kollade på spotguide när jag fick reda på nummret var fel till supersystem. Tyvärr var den platsen på udden inte med på kartan när jag kollade spots för blekinge utan bara den plats dit jag körde var utmärkt. Så jag trode naturligtvis det var där ni var.
    Synd att mob nr blev fel och att jag inte såg era kites så jag hade begripit att ni var en bit bort.
    Men men.
    Det är sånt som händer. Jag var ute igår eftermiddag så lite har jag fått va i vattnet i helgen.
    Nej. Jag har bara en 12a och 9a så frågan är om jag hade vågat mig ut i vilket fall. Men jag väger 86kg så med 9an hade det kanske funkat.

  • supersystem

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 15:15

    Hemskt ledsen att numret vart fel!!! Tråkigt att du fick köra i onödan idag. Hoppas vi kan ses på vattnet framöver iallafall.

  • roggan

    Medlem
    12 maj, 2012 vid 15:24

    Äh det e lugnt. Ja vi hörs nästa gång det blåser.
    En bra sak är att jag kanske fått en ny medlem till Surfzone.
    För svaret på det sms jag fick tillbaka var att hen inte hade en aning om vad surfzone var och att jag måste smsat fel.
    Så jag svarade att Surfsone borde du kolla upp om du är eller för att bli intreserad av surf, vindsurf eller tex kitesurf.
    Så kanske har jag fått en till att hitta hit:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sandviken Sölvesborg Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.