Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite säsongens snökiter

  • perl

    Medlem
    17 december, 2010 vid 23:32

    @Vindman, Luleå kitare? Vi syns på fjärden, så får du sen baksidan på Speed3 21, come on 😉

    /Per

  • nissar

    Medlem
    18 december, 2010 vid 12:08

    Tack för alla bra och övertygande svar! Igår slog jag till och köpte en Ozone Manta 12m och idag köpte min polare en Gin Yeti 10.5 så man kan ju säga att det blev oavgjort 🙂 Vi ses ute på Stora Värtan!

  • milkman

    Medlem
    18 december, 2010 vid 22:19

    Roligt. Håll oss uppdaterade på hur det går för er.

  • vindman

    Medlem
    19 december, 2010 vid 14:38
    perl;642442 wrote:
    @Vindman, Luleå kitare? Vi syns på fjärden, så får du sen baksidan på Speed3 21, come on 😉

    Jag är Luleåkitare bara ibland, när jag åker upp till min gamla hemstad. Sörlänning nuförtiden, så det blir oftare sydliga isar och fjäll (Fulufjället, Grövelsjön, Härjedalen, Jämtland och liknande fjäll här söderöver). De gånger jag är i Luleå är det oftast någonstans mellan Lövskär (där jag har stugan) och packisen med fullpackade pulkor på släp, så du har nog inga problem att åka ifrån mig även med långsammare kites än Speed3. Men jag tror nog Yakuzan är snabb så det räcker, den brukar spöa skiten ur alla andra kites i buggy speed races. Skulle vara kul att synas på fjärden, citykitingen i Luleå är helt OK! 🙂

  • olandstoken

    Medlem
    21 december, 2010 vid 10:27

    Mitt råd om du inte ska gå på tur och att packa ner kiten liten är att inte köpa en speciell snökite. Du har så mycket bättre prestanda i en LEI. Så om du äger en sån, kör på den!
    Försiktighet måste iaktagas när man hanterar ventiler och hattar då de blir hårda och bräckliga i kyla.
    Pumpa inte kiten 100% av vad som rekommenderas försommarkörning, så håller den att dängas i backen också.

  • olandstoken

    Medlem
    21 december, 2010 vid 10:32

    Har kört denna en del i vinter.
    Den är precis som namnet säger, Solid.
    Extremt stabil, och väldigt behaglig i luften.
    Som nybörjarkite på snö passar den utmärkt, går ju inte sönder av att dängas i backen och även som tur och utflyktskite, den är väldigt beskedlig i dragen om man jämför med att köra en LEI på snö.
    Komfort helt enkelt. Går även att hoppa en del, men det går inte att gämför med LEI kites på den punkten.

  • cortex

    Medlem
    28 december, 2010 vid 13:16

    Tror det mesta har blivit sagt… men… som vanligt… TESTA OLIKA KITES SJÄLV!!!
    Det är en *brutal* skillnad mellan olika foilkites, speciellt när det gäller prestanda och känsla.

    Bara i Flysurfers program av kites är det jätteskillnad på de olika drakarna.

    Tror att nya Unity kommer att falla väääldigt många i smaken. Även Viron tror jag blir perfekt som instegskite och/eller hårdvindskite.

    Men som sagt, se till att testa många olika kites… och se till att testa senaste generationen av foilkites. Det är enorm skillnad på exempelvis en Psycho2 och en Psycho4. Det är bara namnet som är liknande. 😉

    /Kaj

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite säsongens snökiter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.