Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sätrastrandsbadet i morgon?

  • Sätrastrandsbadet i morgon?

    Publicerad av argulander på 19 januari, 2008 vid 17:47

    Ser ju ut att bli lite kyligt, men det ser ut som vinden skulle kunna räcka för surf. Bor bara 5 min ifrån, går ju att åka dit i våtdräkten så slipper man obehaget att klä om i blåsten. Åker ner och kollar läget först en vända innan jag drar ut. Lägger in ett inlägg om det ser ut att funka.

    Klas

    markan svarade 16 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • filipl

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:20

    Jag har aldrig seglat där, och är lite sugen på att testa. Siktar i så fall på att vara där vid 9-tiden. Jag lägger ett inlägg innan jag åker.

    Filip

  • bjornen

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:29

    Jag är med om det inte händer något med prognosen 🙂 Siktar på att vara där 9 och förhoppningsvis är det något kvar av vinden.

    //Björn

  • jps

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:54

    Det blåste duktigt en liten bit längre in mot stan idag i alla fall. Var ute och kikade lite runt fyratiden. Då pendlade vinden mellan 5 och 13 m/s. Lite småbyigt alltså…

  • perrapops

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:03

    Jag är med också:)

    Måste ut och testa nya brädan nu:)

  • perrapops

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 20:19

    Hej igen. ! Skulle gärna få en liten vägbeskrivnin om någon tacksam själ vill förklara?

  • jps

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:16

    Vet inte var du bor men. Kör E4an söderut eller norrut och ta av vid tpl Kungens Kurva eller tpl Bredäng. Följ det lila strecket på bilden mot den lille badaren till vänster på bilden. Det finns en parkering alldeles intill stranden.

  • stoorfaen

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 21:47

    Åhh, jag vill också! Men jag måste flytta möbler … hawken får stå i spiltan och vänta på grönbete ett par dagar till.

  • perrapops

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 00:19

    tack som fan!

  • argulander

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 06:25

    Åker dit och kolla så jag är där 8.15, är tillbaka och lägger in ett inlägg 8.30. På Theyr ser det ut som vinden kommer att minska rätt fort så det gäller troligen att vara ute tidigt, hemma hos mig är det 0,9 plusgrader fn.

    Klas

  • filipl

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 07:06

    Hej,

    Jag har blivit förkyld, så jag står över seglingen idag. Tittar kanske förbi med bilen i allla fall.

    Filip

  • argulander

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 07:24

    Tyvärr för lite vind, var nere 8.10 och det gässade inte, fick upp min gamla vindmätare till max 5 m/s. Skulle möjligen räcka till Formula, men det ska ju dessutom minska snabbt enligt bla Theyr. Avstår från surf idag.

    Klas

  • bjornen

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 07:27

    @argulander 439770 wrote:

    Tyvärr för lite vind, var nere 8.10 och det gässade inte, fick upp min gamla vindmätare till max 5 m/s. Skulle möjligen räcka till Formula, men det ska ju dessutom minska snabbt enligt bla Theyr. Avstår från surf idag.

    Klas

    Tack för rapporten ! Nu hoppas vi på slutet av veckan….

    //Björn

  • markan

    Medlem
    20 januari, 2008 vid 07:38

    Tack! Tror ni att brevik kan fungera? Brukar det blåsa mer eller mindre där på västligt?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sätrastrandsbadet i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.