Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SD-kort till GoPro

  • jester

    Medlem
    30 september, 2011 vid 11:15

    Nu har jag ingen GoPro, men Klass 10 är nog tillräckligt snabbt… 🙂

  • jr555se

    Medlem
    30 september, 2011 vid 13:31

    sök runt lite på minnet du ämnar köpa. eller bara “memory card GoPro” så lär du få lite klarhet i vad som eventuellt inte går så bra.
    vissa minnen passar nämligen inte ihop med GoPro:n (oavsett spec).
    Sandisk verkar ok och är det jag kör. Tyvärr har jag inte vilken skriv och läshastighet det har..
    Tror även att det nämns på GoPro:s hemsida. vilka minnen som är kompatibla(testade)

    -johan

  • glader

    Medlem
    30 september, 2011 vid 13:35

    Tack! Kunde jag kanske fattat själv :blush:

    Transcend tydligen inte att tänka på.

    Heads up from the response I got from GoPro.

    Unfortunately, our customers have been having a large amount of issues with Transcend brand SD cards. They have not been adhering to the specifications that they claim. Additionally, we do not recommend using MicroSD cards with adapters, as it necessitates an extra set of contacts that could have issues. This is especially true for motorcycle applications where there are vibrations.

    We highly recommend either Kingston or Patriot brand SD cards with a class-4 or higher rating. The only brands that have consistently had issues are Transcend, Adata, and Centon, but we do still usually recommend Kingston or Patriot.

  • jr555se

    Medlem
    30 september, 2011 vid 16:11

    ja du ser.. nu vart jag tveksam om det verkligen är ett Sandisk jag har eller om det blev ett kingston… köpte på classe iaf.
    Du verkar dock ha hittat lite info 🙂 köp inte för stort heller. Batteritiden i filmning läste jag var 2h och film i 1080p blir ûber jobbigt att jobba med så räkna på 720.. kommer inte ihåg hur stora filmerna blir men jag brukar ligga på 3gig för en halvtimme tror jag.

  • danne_an

    Medlem
    30 september, 2011 vid 19:29

    Transcends kort funkar kanon! har prövat de några ggr i en kompis gopro.
    Exakt samma kort som du tänkt köpa! Billigt o bra! Köp!!

  • davo

    Medlem
    30 september, 2011 vid 23:45

    Jag kör Sandisks SDHC Extreme Pro 16gb kort (45mb/s), köpt på Kjell & Company för drygt 650:-. K&C är bra på minneskort!
    Svingrymt till GoPro’n.

  • spitchen

    Medlem
    1 oktober, 2011 vid 17:40

    Har ett kort på 4G och det räcker till 30 min ungefär. När det gäller snabbhet så ska man ha lägst 4 i speed.
    Det finns minneskort på Kjell o Co från 500 kronor.

  • must

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 16:07

    funkar det här bra, och isåfal hur mycket minne?

    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161921905

  • davo

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 19:42

    Nej…! För långsamt.

  • glader

    Medlem
    6 oktober, 2011 vid 08:43

    Köpte ett SanDisk 16Gb till slut. Det fungerade perfekt. Efter första filmningen får jag konstatera att det för mig är helt meningslöst att ha större. Man måste planera sin filmning. Att köra runt planlöst med påslagen kamera ger bara massor av extra tid när man skall redigera och löjligt lite är av något värde. Kommer att filma ännu sparsammare nästa gång.

  • must

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 12:08

    okej kan du länka nåt snabbt nog?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SD-kort till GoPro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.