• Segel 6.9

    Publicerad av animal på 25 maj, 2009 vid 18:49

    Är på jakt efter ett 6.9 till en 107-litersbräda. Funderar på ett North Sails Duke eller ett Gaastra Remedy. Någon som har några erfarenheter? Pros and cons. Skall mest vara att åka runt med. Inga super moves (än…)

    bicless svarade 14 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nikke

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 18:55
    Animal;548524 wrote:
    Är på jakt efter ett 6.9 till en 107-litersbräda. Funderar på ett North Sails Duke eller ett Gaastra Remedy. Någon som har några erfarenheter? Pros and cons. Skall mest vara att åka runt runt med. Inga super moves (än…)

    Jag har bara bra erfarenheter av duke, det kan jag rekommendera! Har själv en 107 l kombat med 6.9 och 5.9 när det gäller north duke. Är supernöjd, skicka ett meddelande till mig om du ska köpa ett nytt duke.

  • bicless

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 21:20

    Hej

    Duk har jag inte kört men kan lämna lite rek från segel jag kör mycket just nu. Vill du ha fokus på fart så tror jag du skulle gilla sailloft 2-cam 7,0, grymt speedigt freerace segel som är mästare på stort vindregister. Jäkligt skönt att kunna hålla ett segel från 5-12m/s utan större problem. Sen att det är lättmanövrerbart och lättriggat för att vara cambersegel (dvs du behöver inte göra proceduren som slalomseglen kräver) är ju inte fel.

    Vill du har mer manöverorienterat finns det ett segel som heter Blade freeride 6,9. Rätt mycket x-ply, mycket lättriggat och smidig i manövrarna på vattnet.
    Vi har kvar någon 2008 av båda modellerna som du kan får rätt billigt, maila info@surfspot.se om du vill ha ett pris på dem.

    Mvh

    Bicless

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.