Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel från 90 talet!

• Segel från 90 talet!

Publicerad av holma44 på 24 januari, 2006 vid 20:35

Finns det någon som köper gamla segel från 90 talet. Jag har typ 6 segel från Neil pryde och funderar på att lägga ut dom på köp å sälj, men undrar om det är värt att plocka fram allt å fota. Sen är det inte en enda som ringer. Vad tror ni? Finns det en marknad för lite gammalt. Seglen är som helt nya syns knappt att dom är använda.
    Ett vet jag är Anders Bringdals…

johanc svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • Knatte

Gäst
    24 januari, 2006 vid 22:31

Vad är det för segel du pratar om?? Ge lite uppgifter, så kanske du kan få bättre svar 😀
    Men generellt så är segel från början av 90-talet ganska iskalla. Men samtidigt kan de har en marknad i isabella- och isbrädor mm. Gör ett försök.
    Men värdet är någonstans mellan bortskänkes och max 500-700 om det är rena racesegel från andra delen av 90-talet :smirk:

• poppo

Medlem
    25 januari, 2006 vid 01:17

Har du nåt snabbt fullcambrat 6,0-6,5 i fungerande skick är jag intresserad – tänkte köra lite vintage-slalom till våren…

PM:a eller maila mig gärna isf!

Mvh
    /Poppo

holma44 wrote:
    Finns det någon som köper gamla segel från 90 talet. Jag har typ 6 segel från Neil pryde och funderar på att lägga ut dom på köp å sälj, men undrar om det är värt att plocka fram allt å fota. Sen är det inte en enda som ringer. Vad tror ni? Finns det en marknad för lite gammalt. Seglen är som helt nya syns knappt att dom är använda.
    Ett vet jag är Anders Bringdals…
  • martin

Medlem
    25 januari, 2006 vid 08:08

Om det är NR från -98-99 är jag kanske intresserad. Jag har ett gammalt -96 nu och det tycker jag fungerar rätt ok faktiskt.

• holma44

Medlem
    25 januari, 2006 vid 15:55

Ska kolla vad det är för exakt årtal. Jag vet att det är ett 6,0 NP 6,5 NP 7,0 Np Ser ut som dom är helt nya!

• Knatte

Gäst
    25 januari, 2006 vid 16:49
    holma44 wrote:
    Ska kolla vad det är för exakt årtal. Jag vet att det är ett 6,0 NP 6,5 NP 7,0 Np Ser ut som dom är helt nya!

NBär du ändå kollar årtal 😉 Kolla vilka segel (modell) det är och mast/bomlängder mm. För det kommer bli nästa fråga från alla :tongue:

• Oregistrerade

Gäst
    25 januari, 2006 vid 18:48

jag skulle gärna köpa ett eller två, inte så duktig seglare ännu
    märker ingen skillnad på nytt och gammalt än.
    De surfar ju järnet på gamla surffilmer också…..

• johanneslarsson

Medlem
    25 januari, 2006 vid 21:51

absolut att du ska lägga ut dom med bilder.. själv är man en fattig student och köper gärna nåra segel för ett gäng hundralappar, har för övrigt ett gaastrasegel 5.7 från 90-talet som är hur skönt som hällst., men också det ända som är fritt från silvertejp. även om du kanske känner att du inte får så mycket för dom så gör du några andra lyckliga i alla fall.

• surfjohan

Medlem
    26 januari, 2006 vid 11:30

Dude, lägg ut dom på bortskänkes vet ja! Visst det kan kännas tufft i och med att man la ut en förmögenhet på dom för 10 år sedan, men skänk bort dom till någon fattig nybörjare så har du gjort din goda gärning för i år och kan sen när du går förbi frälsningsarmén, spotta på dem med gott samvete. 😉

• johanneslarsson

Medlem
    26 januari, 2006 vid 16:10

bra ide, jag hämtar över hela sverige

• holma44

Medlem
    26 januari, 2006 vid 16:27

300:- för alla segel kom å hämta! ring på 0709629555 finns i varberg
    Orkar inte ta kort på dom å vet inte vilken typ av segel heller.
    Men dom är i fint skick!
    Eller kan jag byta mot någon sliten 400 mast(hel men sliten är ok)

• johanc

Medlem
    28 januari, 2006 vid 14:06
    Martin wrote:
    Om det är NR från -98-99 är jag kanske intresserad. Jag har ett gammalt -96 nu och det tycker jag fungerar rätt ok faktiskt.
    Har ett NR 5.8 från -00/-01 nångång med en trasig ruta i. Det kan du få för typ 200 spänn om du har vägarna förbi Kalmar…

JohanC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel från 90 talet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.