Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel storleks skillnads kalkylator

  • Segel storleks skillnads kalkylator

    Publicerad av pure på 20 mars, 2007 vid 21:28

    Va lite sugen på att leka lite md javascript och så är jag i segel köpar tankar och det ena ledde till det andra så här är vad som blev:

    http://www.anyplanet.com/qc

    En kalkylator för att räkna ut skillnader i yta mellan olika segel storlekar så att man kan skapa en segel linje med balanserade avstånd mellan storlekarna.

    Ger mig själv en bitch slap för jag e så nördig men jag kan inte hålla mig ibland 🙂

    guppy svarade 17 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • jps

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 22:19

    Rätt kul grej!

  • Oregistrerade

    Gäst
    21 mars, 2007 vid 07:00

    @pure 371324 wrote:

    Ger mig själv en bitch slap för jag e så nördig men jag kan inte hålla mig ibland 🙂

    Du kan få en slap för särskrivningen också….

  • pure

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 07:06

    @Oregistrerade 371376 wrote:

    Du kan få en slap för särskrivningen också….

    Vilken av särskrivningarna syftar du på? 😉

  • oaxen

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 07:21

    Om du har väldigt tråkigt kan du ju göra en omvänd variant också där man bestämmer procentgapet, antingen i snitt eller per segel.

    För övrigt skall “bitch slap” särskrivas då det är inlånat från engelskan, om det var det som åsyftades. Hm hmm.

  • ola_p

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 07:48

    15 och 21% har jag mellan mina segel… Förra året var det 19, 14, 14.. Vad som funkar bäst skall bli intressant att se..

  • fredrik-ygge

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 07:53

    @Oregistrerade 371376 wrote:

    Du kan få en slap för särskrivningen också….

    Då får du en för att du skrev singular! Det var faktiskt fyra särskrivningar. 😉

    Cool kalkylator.

  • nlc

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 15:10

    Jepp, riktigt najs. Nu slipper man man bemöda sig med att spela excel … 😉

  • Oregistrerade

    Gäst
    21 mars, 2007 vid 20:51

    Always stavas med ett l…hehe

    /sjyssta klubben

  • tmalm

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 09:29

    Praktisk liten pryl!

    Om nån ska ha en bitch slap så är det väl särskrivningsnördarna… hittade 6 särskrivningar (3 i rubriken) + att javascript borde särskrivas om man ska va petig. Och det ska man ju när man har chansen:-)

  • pure

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 15:12

    Har rätt svårt att skriva utan sär skrivningar och det kanske beror på att nästa allt jag skriver på en dag är på Engelska. Jag orkar inte ta tag i att bli bättre på det bara för att det finns språk nördar som inte tål det. Har bättre saker för mig som att vindsurfa tex.

    Så ni som inte tål särskrivningar kan ju sluta läsa min inlägg från och med nu eller bita ihop och skaffa en punch bag istället med min avatar på. 😉

  • oaxen

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 16:33

    @pure 371672 wrote:

    Har bättre saker för mig som att vindsurfa tex.

    Du menar väl vind surfa!?

  • guppy

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 14:00

    Å andra sidan skall du ha cred för att du inte skriver “dem”.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel storleks skillnads kalkylator

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.