Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelmakare i Götet?

  • Segelmakare i Götet?

    Publicerad av Oregistrerad på 7 juni, 2006 vid 13:42

    Finns det någon som lagar monofilm i Götet nuförtiden? Förut gjorde ju North Sails det, men jag tror de slutat med det. Har två segel som ligger på SP och väntar på att hon som lagar åt dem skall bli frisk. Känns osäkert och jag vill ha mina segel hyfsat snart.

    lars_k svarade 18 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • krullo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:43

    Var inte meningen att vara anonym.

  • adde

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 13:55

    Lundh sails på nya varvet.

    /adde

  • jeppo_f

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 14:46

    Jag lämnade in ett segel hos North för nån månad sen, och det var inga problem. Det blev lagat ruskigt fort, typ 3 dagar, och blev rätt bra.

    Först ringde jag däremot till Lundh, och dom tog inte emot vindsurfingsegel. Vet dock inte om det var för att dom hade slutat med det helt, eller för att dom inte kände för det just då. Man kan ju tänka sig att segelmakarna har fullt upp med att serva alla båtägare så här på våren, och att vindsurfarna då blir nerprioriterade.

    /jeppo

  • krullo

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 08:54

    Aha, tackar. Har hört att North slutat fixa monofilm, men det verkar ju vara fel.

  • lars_k

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 10:42

    North lagade ett av mina segel i Februari, blev bra till slut…
    Se till att ni är helt överens om hur lagningen ska se ut och att de noterar detta. Annars hittar de på egna konstiga varianter. :-/

  • the_novice

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 11:17
    Lars_K wrote:
    North lagade ett av mina segel i Februari, blev bra till slut…
    Se till att ni är helt överens om hur lagningen ska se ut och att de noterar detta. Annars hittar de på egna konstiga varianter. :-/

    Japp, har själv gjort den missen, been there done that…
    Hade en reva i monofilmen och när jag visade skadan och snackade med dem så skulle det inte vara ngt problem. När jag sedan hämtade seglet så hade dem skurit bort ca en tum på varje sida av revan, ungefär som att dem trodde att filmen skulle ha töjt sig vilket den ju inte gör. Lite för sent att tala om hur jag hade velat haft det. Lagningen har hållit även om det ser rätt klumpig ut…

  • lars_k

    Medlem
    8 juni, 2006 vid 11:27

    Jag trodde jag var helt överens med dem att byta en hel ruta med xply trots att det bara var lite upprivet i ena hörnet.
    Dock bytte de bara runt revan, det blev en extra skarv, och med monofilm.
    Gör om sa jag och efter lite snack blev det riktigt bra gjort, egentligen som överenskommet från början.
    Det var inte samma person som tog emot seglet som gjorde lagningen så det verkar ha blivit nån form av kommunikations-glitch. :-/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelmakare i Götet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.