Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelmakare på Maui?

  • Segelmakare på Maui?

    Publicerad av jeppepeppe på 17 februari, 2013 vid 03:35

    Lyckades knäcka masten och få en reva mellan mastfickan och segelrutan på mitt Ezzy idag utanför Sprecks…

    Någon som har koll på en bra segelmakare på Maui (och en lös Ezzy 400 botten…)?

    jeppepeppe svarade 11 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • andersbq

    Medlem
    17 februari, 2013 vid 08:00

    Karen Lang 283 6519, kitare som lagar kitar och segel

  • jesper-b

    Medlem
    17 februari, 2013 vid 10:58

    Finns en massa segelmakare där. Förutom en massa reparatörer finns ju både Ezzy, Mauisails, Goya, Hotsailsmaui, medflera som kan laga ditt segel. På Hotsailsmaui (som ligger väldigt nära till hands vid Kanaha) jobbar en dansk vid namn Jesper som enbart reparerar segel, om han av någon anledning inte är på plats så kan du prata med Tom som ibland kan övertalas. Båda är noggranna och vet hur det ska se ut. Passa på att låna ett HSM Smack över dagen (och en mast), det är det HSM-segel som påminner mest om ditt Ezzy.

    För en halv Ezzy-mast skulle jag absolut snacka med Ezzy! Annars tror jag Hi-Tech har eller i vart fall haft Ezzy i hyrverket, dvs de skulle kunna ha en halv mast liggande.

    Otur föresten att bryta en Ezzy, de är tillverkade av Nolimitz och är erkänt hållbara.

    Lycka till!

    JB

  • jeppepeppe

    Medlem
    19 februari, 2013 vid 02:46

    Tack för tipsen. Fixar hos Ezzy, kändes mest naturligt. Var inne på Hawaiian Island där jag köpte masten ny för 1,5 vecka sedan och de fotade masten och skickade bilderna till Ezzy. Fick ut en ny på garantin som jag kunde hämta idag, 2 dagar efter. All cred till både Ezzy och Hawaiian Island!

    Ska definitivt passa på att prova några Hot-segel när jag är här på plats också, inte så ofta som man har så här bra möjlighet att prova grejor!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelmakare på Maui?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.