• Segelnummer

    Publicerad av Oregistrerad på 6 juni, 2006 vid 08:52

    Tja. hur fixar jag segelnummer på seglet? vart får man klistermärkena ifrån.? måste man registrera nån stans?

    //MVH Anders

    johnjrambo svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • swe-496

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 09:00

    Segelnummer får du från http://www.vindsurfingforbundet.com när du har betalat medlemsavgiften. Du ska även vara medlem i en segelklubb, behöver nödvändigtvis inte vara en vindsurfingklubb. Men det är väl det som ligger närmast till hands. Siffror gör du själv eller köper från t e x http://www.vindsurfing.se
    Gör du själv kan jag rekommendera hyllplast som man kan köpa på t e x Åhléns eller någon stormarknad. Finns ju regler på hur höga de ska vara. 230mm höga, stapelbredd på 30mm har jag för mig.

    Hoppas detta hjälper dig lite

  • johnjrambo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 07:47

    Du behöver fan inte be vindsurfingförbundet om ett segelnummer.
    Ta de nummer du vill ha o firra klibborna från något ställe som gör/säjer klibbor.

    Mått hit o dit, va spelar de för roll?
    Klart, vill man vara seriös o hålla sig till regelboken är de kanske vesäntlig eller något..

    Jag är anarkist, går mot röd gubbe o har ett segelnummer som jag vill ha utan att pröjsa onödiga pengar.

  • swe-496

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 14:30

    Oki…. Visst man kan ju göra som du jOHNjRAMBO. Men vill man tävla som jag antar att Anders vill så vill han säkert ha ett seriöst svar också och inte massa anarksitdravel.. Det blir dessutom billigare att fixa siffrorna själv än att köpa dem från nån som du säger…;)

    Talade bara om för Anders vad som gäller om han vill tävla.. Visst det är sällan nån som kollar hur siffrorna ser ut här hemma i Svedala. Händer mer ofta om man tävlar utomlands. Det ÄR Vindsurfingförbundet som ger en nummer eller om man hittar ett ledigt i medlemsregistret så kan man fråga om det är ok att ta det numret..
    Hoppas man slipper läsa fler meningslösa inlägg från dig jOHNjRAMBO

  • johnjrambo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 15:43

    sorry dude, du lär få stå ut med ett par “meningslösa” inlägg till vare sig du vill eller inte..för det är nämligen det jag är bäst på.

    Jag gav han bara ett alternativ for fukk säjk, nu kan han göra sitt egna val eller hur äggbert?
    Antingen följer man regelboken eller så gör man som mig, har föresten inte pröjsat ett skit för mina klibbor..
    Åker runt lika glad för det, dessutom ser jag råsponsrad ut på vattnet!
    Du vet sådär tuff med klibbor i seglet, check it out:cool2:

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 juni, 2006 vid 15:54

    Nu är det väl ändå så att siffror i seglet är förknippat med rätt mycket ocoolt – typ nördig tysktrickare eller minst lika nördig racenisse?? Vette fasen hur man får ihop siffror i seglet (eller sponsorklibbor) med soul, än mindre med anarki?

    SWE-17 (som har flera sponsorklibbor i sina superracenördsegel)

  • johnjrambo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 16:02

    nej det är astufft!

  • imported_hakan

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 17:12

    Brädan är ju tom, skepparen är borta! Eller är Rambo ett spöke?

  • swe-496

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 17:40

    Kanske är en sådan där tepåse???;)

  • johnjrambo

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 18:12

    Tepåse, en fågel mås eller en raket??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.