Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segelstorlek

  • segelstorlek

    Publicerad av smurff på 7 mars, 2004 vid 12:50

    Tjena Tänkte ev köpa ny rigg i vår/sommar(till en 86 liters vågis) och är lite osäker på vilken storlek jag skall satsa på så jag har följande fråga: Vilken storlek använder ni mest då det blåser lite mer dvs 4.0-5.0 väder här hemma i sverige. Inte Maui,pozo,südafrika eller tarifa väder. Väger cirka 83 kg. har just nu ett 4,75 som minsta segel, men ev dyker det upp ett gammalt 4.3 segel på måndag med posten. Skriv även vad ni väger och har för storlek på brädan

    smurff svarade 20 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • smurff

    Medlem
    7 mars, 2004 vid 13:00

    ingen som har ett segel i denna storlek? smirk.gif

  • surfen

    Medlem
    7 mars, 2004 vid 15:07

    Du har ju redan gett dig själv svar! Blåser det 4,0-5,0 så använder jag den storleken på segel eller. Till den storleken använder jag en bräda på 87l själv så väger jag 80kg, ner mot 4,0m² så tar jag fram den lite mindre brädan på 76l.

  • smurff

    Medlem
    8 mars, 2004 vid 01:10

    Tjaa det är klart crazy.gif Har väl nåt ödem på hjärnan pga för lite surf eller nåt tongue.gif Vet inte riktigt vad jag var ute efter…. antagligen övertyga mig själv att jag verkligen behöver ett splitternytt 4.5 med mast och allt…. grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segelstorlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.