Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek till Fanatic Newwave-81

  • Segelstorlek till Fanatic Newwave-81

    Publicerad av xhib på 8 maj, 2007 vid 21:36

    Jag har länge velat hit och dit när det gäller en ny vågbräda. Efter att ha lusläst tester och kommentarer här på konfen så har jag fastnat för Fanatic Newwave -81 från 2006 som jag kan få tag i till hyfsat pris.

    Frågan är bara hur bra den funkar med min segellinje 5.7, 5.0, 4.5, 4.1 där 5.7 och 5.0 används mest. Jag väger ca 86 kg och har en hel del att förbättra när det gäller vågsegling. Därför vill jag inte att 5.7 skall vara precis på gränsen av vad som funkar.

    Någon som har erfarenhet av NW-81 och kan kommentera ?

    xhib svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    8 maj, 2007 vid 21:46

    Funkar kanon! inget att vara orolig för. Den tar alla de storlekar du skrivit att du har. Se till att ha en eller ett par extra fenor bara så har du en kalasbräda för alla typer av vågsegling. Volymen är helt rätt för dig oxå.

  • dr-masse

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 06:40

    Du har fasen en grymt bra segellinje för NW81. 5.7 och 5.0 kommer att funka grymt bra, 4.5 fin-fint men så även 4.1. Det är väl när det är pangtryck i 4.1 som det kan bli lite mer att hålla i, men det lär du kunna leva med, framförallt om du kör med en 20-fena, typ.

    Kör själv NW80 (2007) med 5.7, funkar kalas. Och NW81 tar 5.7 minst lika bra, om inte bättre.

    Najs bräda är det du har spanat in.

  • styret

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 06:41

    som ovantående talare säjer.

    jag ahr 74an. Den är GRYM! likaså 68an så 81an är vara lika bra den. fan vad jag längtar efter att få plocka ut och leka lite med kompisen nu.

  • xhib

    Medlem
    9 maj, 2007 vid 16:22

    Tack för svaren. Då är det bara att hala fram plastkortet och köpa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek till Fanatic Newwave-81

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.