• bohm

    Medlem
    11 maj, 2006 vid 11:20

    Midjesele sitter runt midjan, sittsele sitter runt röven… Är väl en smaksak vad man vill ha, men de flesta kör med midjesele.

  • fifi

    Medlem
    11 maj, 2006 vid 21:01

    midjesele tycker jag….bättre och ser bättre ut!

  • walle

    Medlem
    12 maj, 2006 vid 05:43

    varför inte en midjesele med benstrapps, som e löstagbara, som inte skär in/klämmer…

    kolla på session från OceanRodeo!

    http://www.oceanrodeo.com

  • mrfuckface

    Medlem
    16 maj, 2006 vid 10:38

    som nybörjare är det lättare att börja med sittsele

  • mrmille

    Medlem
    16 maj, 2006 vid 11:54
    mrFuckFace wrote:
    som nybörjare är det lättare att börja med sittsele

    Absolut
    Många nya står ju en del med kiten rakt upp, detta kan göra att selen åker upp en bit vilket är ganska obekvämt. Detta händer inte med en sittsele på samma sätt.

    För en mer erfaren åkare spelar det mindre roll. I princip alla moderna selar är bra. Mitt tips är pro limit i det billiga segmentet och mystic i det lite dyrare.
    Men det är ju de jag provat och kör själv. Kolla andra märken också!

  • pjoter

    Medlem
    16 maj, 2006 vid 16:16

    bästa e om du kan ta på dig och prova vad som känns bäst.

    mestadelen handlar det om vad man har från början och vänjer sig med. De flesta kör med midjesele till kite (i vatten iaf) vilket gör att dom nog utvecklas lite mer än sittselarna.

    för egen del tycker jag man får en skönare dragpunkt av midjesele och man kan mer luta sig raklång och kanta då man kör istället för att halvsitta ner. sen tycker jag det blir skönare balans i luften av midjesele.

    men viktigast är ändå att en midjesele är snyggare. 🙂 🙂

  • fifi

    Medlem
    16 maj, 2006 vid 18:35

    precis!!!

  • wims_lkp

    Medlem
    16 maj, 2006 vid 21:00

    De som Pjoter säger stämmer säkert, ja har bara kört med sitt. Men testa en Mystic i helgen. Ja åkte visserligen inte med den, men de känns direkt bara av att ha på sig den att man får kroken högre upp, därmed ett annat drag. Vilket för mig kändes ganska rätt. Mer rakare åkstil kommer man säkert också få. Då man faktiskt ser på bilder att ja “halv sitter” när ja skär. Men jag kanske ändrar mig när ja har kört ett tag med midje.

  • walle

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 17:35
    mrFuckFace wrote:
    som nybörjare är det lättare att börja med sittsele
    ja men varför välja…

    återigen: Session från OceanRodeo, ingen klämmande sittsele utan en midjesele som inte åker upp!!!

  • yann

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 10:41

    Glöm inte att man får en helt galen träningsvärk i magen om man inte är van vid midjesele (eller i början på säsongen). Kan vara bra att ha tillgång till båda om man tänkt att kitea två dar i rad om man är ovan.

  • denrica

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 08:55
    Fifi wrote:
    midjesele tycker jag….bättre och ser bättre ut!

    Om man har bra figur, typ V-stil är det ok med midjesele. Är man päronformad är nog sittsele att föredra. 😀
    /DJ

  • skotten

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 21:57

    heh heh maybe I should be buying a sit-in harness!! :-/

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.