Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Select Viper fenor

  • Select Viper fenor

    Publicerad av tobhed på 23 maj, 2006 vid 19:39

    Aloha,

    Sneglar lite på att uppgradera min fen-samling och har sett på lite olika tidigare trådar att Viper fenorna har varit uppe till diskussion tidigare och jag skulle därför gärna vilja höra era synpunkter på dessa fenor samt vad som är skillnaden på speed & slam (tjocklek?). Jesper, du har väl båda?

    Tänkte ha den till JP slalom II 84 liter tillsammans med RS6 5,8 – så en längd runt 27-29 cm är väl kanske då passande?

    Havssegling, 73 kg etc etc…

    carrera svarade 18 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jester

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 20:46

    Har tyvärr inte kört mina Viper-fenor ännu, utan har bara kört Lightning-fenan på 31 cm.

    Jämförde en Viper Slam 29 med en Viper Speed 28. Speed-varianten var märkbart smalare (i outlinen, alltså). Dessutom lite mindre “rake” (lutade alltså mindre, är lite osäker på termerna här). Antagligen något tunnare, men det var inte märkbart..

    Har själv tänk o köra en Viper Speed till Warp 5.8 och 80 liters bräda. Skall du köra på snorplatt vatten räcker en 24 cm, men så fort det börjar bli guppigt, och det är viktigt att komma hem, så behövs större fena. Tror du skulle bli nöjd med just 28cm Viper Speed.. Du kommer väl till Haga? Där lär finnas en del fenor att jämföra…

    Visst faen. Skulle ju packa nu… Syns i morron, speedsters!!!

  • carrera

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 17:24

    Hur är det nu?? En smalare bräda går bättre på kortare fenor också va?
    Tänkte mest skillnaden på de “nya” lite bredare sk.slalom brädorna typ JP o de
    lite äldre mer speed inriktade!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Select Viper fenor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.