Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Senaste nytt från Surfan?

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2007 vid 11:54

    Har inte hört av honom. Skulle gissa att det knappt finns telefonlinor på Coche. Tror han försökte nå mig häromdan (antagligen på flygplatsen på Margarita när han landat) via telefon, men jag satt i möte… 🙁

    Jag återkommer så fort jag vet något!

  • jester

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 13:34

    Senaste nytt: Ont om bra vind, men seglingsbart iaf. Vinden ligger mellan 7-9 meter varje dag. Prognos för mer vind idag. Vi hoppas!

  • mgs

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 18:54
  • jester

    Medlem
    14 februari, 2007 vid 13:56

    Liter mer vind idag: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=14615&uid=587

    Liter mer vind och bättre vinkel så kan det nog gå ruggigt fort. Han verkar ha det bra däröver iaf.

  • mgs

    Medlem
    14 februari, 2007 vid 16:03

    @Jester 365092 wrote:

    Liter mer vind idag: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=14615&uid=587

    Liter mer vind och bättre vinkel så kan det nog gå ruggigt fort. Han verkar ha det bra däröver iaf.

    Det är väll bra med 2 personliga rekord
    ett på 1 hour och ett på nautical mile

  • jester

    Medlem
    14 februari, 2007 vid 19:13

    Självklart. Han var dock lite besviken över att det inte gått snabbare när jag snacka med han förut.

  • jester

    Medlem
    15 februari, 2007 vid 07:23

    Bifogar en liten screen från Daniels session.

  • mgs

    Medlem
    16 februari, 2007 vid 15:58
  • dr-masse

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 12:04

    34.7 med 7.2… najs!

    Han kör för stora segel, ha, ha! Enligt “Sandy Point formeln” så får jag det till att det egentligen borde vara, hmmmm, låt mig räkna lite här… 39,2 knop med 5.8. (Sandy Point formeln är ju som bekant Y x 0.8 = N x 1.13, där Y = segelstorlek i resten av världen och N är 2sec för vanliga dödliga människor)

  • jester

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 13:36

    Förklaringen till varför han kör med såpass stort segel är att det är enormt byigt, och dessutom väldigt “korta” byar. Vattnet är dock helt enkelt perfekt, sope-platt helt enkelt.

  • dr-masse

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 16:32

    Ah, mitt inlägg var skrivet med EN HEL DEL IRONI (nu var jag allt bra övertydlig, ah!), tror nog att Daniel har järnkoll på grejorna! Ett, kanske misslyckat, försök att göra mig lite lustig över Sandy Point grabbarnas segelstorlekar, angivna vindstyrkor och rapporterade hastigheter… 🙂

    Dessutom så tycker jag att det är mycket intressant att se vilka farter som går att göra med 7.2, och det verkar ju som om han inte “maxat” än…

  • jester

    Medlem
    19 februari, 2007 vid 07:15

    Ah… OK… Vi kan ju konstatera attSP-maffian definitivt har ganska jämna vindar iaf, åtminstone grundvinden.

    Det går att köra fort med stora prylar, ja. Har själv maxat 34.9 med 7.8 och 67 cm bred bräda. Dan Ellis o nån annan engelsk snubbe körde väl 38 knop med 8.0 eller liknande.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Senaste nytt från Surfan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.