Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing senhöst-utrustning? (köphjälp…)

  • senhöst-utrustning? (köphjälp…)

    Publicerad av irritation på 18 oktober, 2005 vid 18:19

    har känts som det var jättelänge sen jag kunde surfa… jag som så snart kan strandstarta wink.gif. Hoppas det blir lite nästa vecka grin.gif

    Men nu börjar det bli senhöst. vaknade i morse och det var helt vitt av frost. Senaste gången jag var ute och åkte var det med mina nya ripcurl skor grin.gif det var varmt och skönt, och nu undrar jag vad jag ska ha över våtdräkten? Eller är det bara att ge upp surfandet tills i februari?

    Alla tips tas gärna emot! smile.gif
    Ska kolla in på dom “vanliga” vindsurfing sidorna nu och se vad dom har att erbjuda laugh.gif

    dude svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • surfmats

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 18:36

    Testa med ett neopren-underställ. Jag kör med ett ProLimit underställ under min torris och det blir rejält varmt. Huva och ett par vantar är också bra. Det finns en massa trådar om vantar här på konfen.

  • brutus

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 19:13

    Svar till:


    ge upp surfandet tills i februari?

    [/ QUOTE ]

    Det är bara att köpa underställ o ge det ett tag till om du pallar, för tyvärr kan jag meddela att det är c:a 10.000 ggr kallare i vattnet / luften i Februari… shocked.gif
    Själv packar jag snart ihop kittet om någon vecka, o går i ide till någon gång i April om det vill sig väl.
    Surfresa? I wish. Fan.
    /Martin

  • irritation

    Medlem
    18 oktober, 2005 vid 19:21

    Typ som det på surfersparadise?

    @brutus: Tänkte faktiskt på att det kanske inte var så mycket varmare i februari när jag posta… fast det verka så sent… uttala det! F E B R U A R I. det låter som 4 m å n a d e r dit – lång tid. alltså varm tid!

  • dude

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 04:34

    Ja, något i stil med ProLimits underställ och ett par DaKine Cold Water Mittens är nog vad du behöver. Du kan fråga mig om du har frågor om storleken på DaKinevantarna.

  • styret

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 07:51

    det är ju februari som är vinter. den har ju inte börjat än.

  • irritation

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 08:05

    köpte mig faktiskt rn prolimit väst med huva som jag tänkte ha under… (igår) smile.gif så ska testa det… återkommer om jag behöver vantar smile.gif

  • _alexander

    Medlem
    23 oktober, 2005 vid 08:12

    äh du behöver inga vantar så länge du inte seglar på nordlig vind på ett bra tag varmt i vattnet nu jue!
    dogge blir grymt idag på eftermiddagen laugh.gif

  • dude

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 03:12

    Kör inte med västen/huvan under när du seglar vågor eller kan få in vatten i huvan för då går det vattnet direkt in i dräkten. Kör du med huvan/västen utanpå så rinner det vattnet ut utanför dräkten.

    Lycka till smile.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing senhöst-utrustning? (köphjälp…)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.