• walle

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 16:29
    ollfa297 wrote:
    Kan du inte lägga upp en bild till på selen?
    …jag har just skickat alla bilder i orginalstorlek till din mailbox 😉

    …har du inga bilder på monkey-selen då?

  • wims_lkp

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 17:07

    Ja kommer iaf glida i en session på svalnäs i sommar. Så du kan få klämma på min ollfa så får ja klämma på din..

  • walle

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 17:14
    wims_lkp wrote:
    Ja kommer iaf glida i en session på svalnäs i sommar. Så du kan få klämma på min ollfa så får ja klämma på din..
    du kommer inte ångra dig!

    köpt några kites ännu?

  • wims_lkp

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 17:29

    de blev lite mycke me 8:an o 12:an men har lite annat på G.
    vill få tag på en slingshot bom först, eller om de är någon annan som har någon annat kul, 10m2. men är sugen på slingshot eller jn. finns mycke på marknaden.

  • jott

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 17:57

    ben-stropparna är något av det bästa på selen, jag har inte kört med något sådant innan men eftersom OR löst det på ett sådant genialt sätt och det inte blir någon “kastrerings effekt” av dom så kommer jag troligtvis alltid ha dom på nu.

    men som sagt, man får vad man betalar för…

    Frågan är med VAD man betalar i för valuta, D-mark kanske? Är detta månne en blöjsele deluxe? Kör heller utan sele än med detta schabrak..

  • wims_lkp

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 18:08

    Gör de, men de kommer bli jobbigt i längden..

  • kitesweden

    Medlem
    17 februari, 2006 vid 18:39
    jott wrote:
    ben-stropparna är något av det bästa på selen, jag har inte kört med något sådant innan men eftersom OR löst det på ett sådant genialt sätt och det inte blir någon “kastrerings effekt” av dom så kommer jag troligtvis alltid ha dom på nu.

    men som sagt, man får vad man betalar för…

    Frågan är med VAD man betalar i för valuta, D-mark kanske? Är detta månne en blöjsele deluxe? Kör heller utan sele än med detta schabrak..

    Det fina är ju att man själv kan välja (eftersom smaken kan vara olika), med eller utan benstraps, 2 selar i en liksom… Rätt svårslaget anser vi..

  • ollefax

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 11:19
    wims_lkp wrote:
    Ja kommer iaf glida i en session på svalnäs i sommar. Så du kan få klämma på min ollfa så får ja klämma på din..

    Låter fint, tycker om att klämma!

  • mrmille

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 15:26
    Steffo wrote:
    Pro Limit gör grymma selar.
    PS. Notera citatet:smirk:

    Kör själv med Darkrider och är nöjd. Även om jag tror på en OR eller liknande för sommarbruk.

    Däremot tycks ju Pro Limit göra ruggigt bra grejjor. Som exempel kör ju faktiskt Aaron Hadlow med Pro Limit!

  • walle

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 16:20

    Jo själv tycker jag prolimit gör mycket bättre selar än många kitemärken… gillar själv inte cabrinha-selarna ändå e dom rätt dyra.

    Men selar e ju rätt personliga, alla gillar ju inte samma typ av selar.
    en del vill ha stela selar som ger mycket stöd, andra vill ha mjukare.

    Session selen är medelmjuk men ger bra stöd i ryggen, hårdare just över ryggen, dessutom e det ju bra med benstraps om man känner för att köra med dom.

    viktigaste med en sele, tycker jag, är att den ger bra stöd utan att förhindra rörligheten.

  • langens_kite

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 18:36
    walle wrote:
    Jo själv tycker jag prolimit gör mycket bättre selar än många kitemärken… gillar själv inte cabrinha-selarna ändå e dom rätt dyra.

    Men selar e ju rätt personliga, alla gillar ju inte samma typ av selar.
    en del vill ha stela selar som ger mycket stöd, andra vill ha mjukare.

    Session selen är medelmjuk men ger bra stöd i ryggen, hårdare just över ryggen, dessutom e det ju bra med benstraps om man känner för att köra med dom.

    viktigaste med en sele, tycker jag, är att den ger bra stöd utan att förhindra rörligheten.

    Nu pratar vi i samma mössa, bra sagt.
    Mitt råd är att testa många olika selar, köp den som passar bäst och känns skönast.
    Sålla frisk bland alla “resentioner” på steffo från sponsrade och säljare som snackar mer eller mindre sanning.

    Mvh Peter

  • walle

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 19:03
    LANGENS_KITE wrote:
    walle wrote:
    Jo själv tycker jag prolimit gör mycket bättre selar än många kitemärken… gillar själv inte cabrinha-selarna ändå e dom rätt dyra.

    Men selar e ju rätt personliga, alla gillar ju inte samma typ av selar.
    en del vill ha stela selar som ger mycket stöd, andra vill ha mjukare.

    Session selen är medelmjuk men ger bra stöd i ryggen, hårdare just över ryggen, dessutom e det ju bra med benstraps om man känner för att köra med dom.

    viktigaste med en sele, tycker jag, är att den ger bra stöd utan att förhindra rörligheten.

    Nu pratar vi i samma mössa, bra sagt.
    Mitt råd är att testa många olika selar, köp den som passar bäst och känns skönast.
    Sålla frisk bland alla “resentioner” på steffo från sponsrade och säljare som snackar mer eller mindre sanning.

    Mvh Peter
    det som gör Session selen unik är att du får en färdig lösning och den är komplett!
    ingen annan sele erbjuder det som session selen gör.
    desutom e priset bra i jämförelse med liknande selar!

    …men det e kanske tur att inte EH gör selar för då skulle alla andra helt plötsligt bli värdelösa 😉

  • mrmille

    Medlem
    18 februari, 2006 vid 19:28
    walle wrote:
    …men det e kanske tur att inte EH gör selar för då skulle alla andra helt plötsligt bli värdelösa 😉

    Och dessutom vara uppblåsbar med roliga mönster…

    Nädå, allvarligt walle. Tiden är hög att kolla på den där
    När ses vi?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.