Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seventy and still going strong

  • sea_surf

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 11:04

    Gjutet, det finns hopp om ålderdomen!
    Första gången jag var i Danmark och seglade, 1992, träffade vi en finsk man som då var kring 70. Han var på hemväg efter ett par månaders windsurfing i Portugal och Spanien. Mellanlandning på Jylland för lite segling, bilen var väl värd något mindre än brädan, han hade senast utrustningen och seglade riktigt bra. Väl hemma i Sandviken stötte jag på ett pensionerat par på Strandbadens camping, de bodde i sin husbil och windsurfade där andan föll på sommarhalvåret.
    Hoppas det blir många säsonger till innan man lägger sig på freeridebrädan i frånlandsvind och självdör!
    /Christer O
    (och tack för klippet, soulsurferusa!)

  • dr-masse

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 11:23

    Härligt!

    Ja, vågen har ju fasen ingen aning om man är 12 eller 85!

    Inspirerande!

  • dude

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 12:36

    Koolt! Honom vill jag bräcka 🙂 Hur mågna år är det dit? 40 år!!! Det sätter saker och ting i perspektiv, man får tänka på att underhålla kroppen rätt.

  • walle_gbg

    Medlem
    17 februari, 2007 vid 16:34

    Rune i Björlanda kör fortfarande. I alla fall förra säsongen. Han fanns förmodligen på plats när inlandsisen lämnade västkusten. Han är min hjälte.

  • fnassel

    Medlem
    18 februari, 2007 vid 12:54

    Och jag som brukar titulera mig gammelsmurfaren. Jag får nog tänka om lite. Jag har ju för sjutton 30 år kvar till olboysligan!

    /


    smurfaren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seventy and still going strong

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.