Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Shapa om häcken på en windsurfbräda..

  • Shapa om häcken på en windsurfbräda..

    Publicerad av p-malmkvist på 12 januari, 2009 vid 16:57

    Har läst igenom några byggbeskrivningar av bräda men tycker det verkar väldigt omständigt för det jag planerar att göra..

    Vill förenkla en aning..

    Ska alltså ta bort ganska stora cut-aways på en speedbräda samt justera formen på brädans bakre del.. Tips någon?

    Funderar på att skära till formen på bakdelen utav divincell.. Denna limmas fast och ett lager epoxi läggs på och ett lager kol ovanpå det, och upprepa två gånger.. Sedan läggs någon typ av mjukplast ovanpå det och sedan en spånskiva med vikter på som pressar ihop det hela, när sedan epoxin börjar härda så tages träskivan resp plasten bort, sedan klarlackas detta.

    Fungerar denna idé tror ni som bygger brädor eller är jag helt ute och cyklar?

    p-malmkvist svarade 15 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • gustav-s

    Medlem
    13 januari, 2009 vid 19:31

    Har du hittat nåt ställe som säljer divinycell till bra pris?

    /Gustav

  • svenne

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 00:51

    Jag tycker att du tänker rätt omständigt. Shejpa först – laminera sen.

  • p-malmkvist

    Medlem
    14 januari, 2009 vid 13:06
    Gustav S;525357 wrote:
    Har du hittat nåt ställe som säljer divinycell till bra pris?

    /Gustav

    Jepp!! Jag köpte divinycell samt epoxidunk samt förtunning av en kille här på konfen som inte behövde det..

    Svenne!!! Fungerar det att bara shapa till divinycellen och sedan limma dit, därefter som jag sade epoxy,kol,epoxy,kol,epoxy+förtunning=lack fast utan bräda och tyngder.. Eller är vacumsugning nödvändigt för att det ska bli bra=hårt och tätt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Shapa om häcken på en windsurfbräda..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.