Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sharm el Sheik till Dahab med vindsurfingutrustning

  • Sharm el Sheik till Dahab med vindsurfingutrustning

    Publicerad av larry på 29 oktober, 2009 vid 09:13

    Hej,

    Är det någon som har erfarenhet av hur man bäst tar sig mellan Sharm el Sheiks flygplats till Dahab med vindsurfingutrustning.

    Jag har bokat en resa till Dahab med Apollo, men dom kan inte garantera plats på transfern för vindsurfingutrustning. Jag reser med familjen så jag vill gärna planera hur det ska gå till här hemmifrån så det inte blir för mycket strul på plats. Hyrbil verkar inte vara att rekommendera i Egypten vad jag förstått.

    Alla tips mottages tacksamt!

    MVH

    //Larry

    larry svarade 14 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan-g

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 09:56

    Jag var där förra veckan med egen utrustning. Jag bokade i förväg genom Clubvass. Kostade 200 (260 kr) Egyptiska pund enkel väg för en minibuss. En chauförr står och väntar på flygplatsen. Funkade riktigt smidigt faktiskt. Går säkert att hitta nån minibuss utanför flygplatsen också. Var faktiskt billigare att boka egen transport genom clubvass för mig än att åka med Apollo!

    Hoppas att du får mer vind än jag fick på din semester! Fick surfa 3 av 14 dagar.

    /Johan

  • larry

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 15:04
    Johan.g;585753 wrote:
    Jag var där förra veckan med egen utrustning. Jag bokade i förväg genom Clubvass. Kostade 200 (260 kr) Egyptiska pund enkel väg för en minibuss. En chauförr står och väntar på flygplatsen. Funkade riktigt smidigt faktiskt. Går säkert att hitta nån minibuss utanför flygplatsen också. Var faktiskt billigare att boka egen transport genom clubvass för mig än att åka med Apollo!

    Hoppas att du får mer vind än jag fick på din semester! Fick surfa 3 av 14 dagar.

    /Johan

    Tack för svar. Surt med vinden.

    Bokade du något annat via ClubbVass eller hjälpte dom dig bara med transfern?
    (Har också noterat att transfern med Apollo är dyr.)
    Vart bodde du? Var det bra?
    Vi har bokat boende på Corolia Club. Vad tror du om det?

    //L

  • kinabalu

    Medlem
    29 oktober, 2009 vid 21:41

    Kolla med Palma bedouin safari på email: palmabedouinsafari@bahoo.com. Vi bokade vår transport (från Dahab till Sharm) med dom för 180LE (oprutat). Vi hade ingen utrustning, men det var en minibuss där man lätt hade fått in prylarna.

    Känner inte igen Corolia Club, ligger det på stranden? Om det inte ligger på stranden är Ibi&Friends ett bra alternativ för förvaringen av prylarna. Bra priser samt bra läge. Dom har dessutom solstolar, toaletter mm som familjen kan använda.

    /Anders

  • johan-g

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 08:13

    Tror att Coralia Club ligger längst in i viken. http://www.accorhotels.com/gb/hotel-1718-coralia-club-dahab/location.shtml

    Jag bokade förvaring av utrustning och transfer genom Clubvass. Förvaring kostade 40 euro per vecka. Tror att de skulle höja priset för det nu men är inte helt säker, går säkert att få det för 40 euro. Clubvass har också solstolar och dylikt som man kan utnyttja om man har grejerna där.

    Kollade också på IBI & Friends innan jag åkte men Clubvass låg närmare vårt hotell. Ibi & Friends ligger längst västerut i viken av uthyrningarna vilket gör att man inte behöver slå innan man åker in till stranden från surfområdet bakom revet. Egentligen inget problem på Clubvass heller eftersom det också ligger relativt långt västerut. Det är inte jättelångt att gå från Coralia till nån av uthyrningarna. Prisuppgifterna jag fick från IBi & friends var Transport 180 LE och förvaring 40 euro per vecka så det är inte nån direkt jätteprisskillnad mellan Clubvass eller IBI.

  • snaffe

    Medlem
    30 oktober, 2009 vid 17:12

    Det lät som ett bra pris för förvaring. När jag var i Vassiliki ville club vass ha 2500kr för 2 veckor. Inte en chans, jag hade ju lärt mig hur fint det går att ha grejorna på hotellrummet av Larry på Karpathos 🙂

    Johan.g;585907 wrote:
    Tror att Coralia Club ligger längst in i viken. http://www.accorhotels.com/gb/hotel-1718-coralia-club-dahab/location.shtml

    Jag bokade förvaring av utrustning och transfer genom Clubvass. Förvaring kostade 40 euro per vecka. Tror att de skulle höja priset för det nu men är inte helt säker, går säkert att få det för 40 euro. Clubvass har också solstolar och dylikt som man kan utnyttja om man har grejerna där.

    Kollade också på IBI & Friends innan jag åkte men Clubvass låg närmare vårt hotell. Ibi & Friends ligger längst västerut i viken av uthyrningarna vilket gör att man inte behöver slå innan man åker in till stranden från surfområdet bakom revet. Egentligen inget problem på Clubvass heller eftersom det också ligger relativt långt västerut. Det är inte jättelångt att gå från Coralia till nån av uthyrningarna. Prisuppgifterna jag fick från IBi & friends var Transport 180 LE och förvaring 40 euro per vecka så det är inte nån direkt jätteprisskillnad mellan Clubvass eller IBI.

  • larry

    Medlem
    1 november, 2009 vid 20:36

    Tack igen för info Johan och Kanibalu. Uppskattas!
    Nu har jag skippat Apollos dyra transfer.

    Kul att jag har kunnat lära dig nått Snaffe.:wink: Du får gärna lära mig flaka eller nått liknande nästa gång vi ses. Spockarna börjar jag få kläm på nu. I alla fall åt ena hållet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sharm el Sheik till Dahab med vindsurfingutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.