• linsurfer

Medlem
    29 augusti, 2000 vid 10:29

Har du rätt mastplugg?

• dala

Medlem
    29 augusti, 2000 vid 10:32

Silkonspray eller teflonspray på burk, finns att köpa på närmaste mack eller Biltema, Micro.
    Funkade på Simmers shear tip, borde även funka på NPs
    Se till att inte få det på händerna innan segling då det blir alldeles omöjligt att få ett bra grepp om bommen, händerna bara glider av.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2000 vid 06:15

Bra att du tog upp det. Jag har två NP sheattip segel nya för i år.
    På båda seglen har sheatippen lagt av. Det verkar vara någon felkonstruktion.
    Jag har testat med smörjning det hjälper inte. Är det någon som läst nåt om detta på nån utländsk saite.
    Nu vill vi inte ha svar från Voodoo om att vi skulle köpt North.
    För gjort är gjort. Men faktum kvarstår att överhuvudtaget så tycks NP inte ha
    nån kvalitet på nåt längre. Har följt konfen om dräkterna.
    PS alla skrynklor dvs. Är det bara NP som får dom eller gäller det andra märken med. Kom inte med nåt hur man rullar dom. Jag har haft NP i hela mitt liv och det är inte kort. Seglen är svinbra men det är kvaliteten vi pratar om.
    Hade det gällt bilar hade dom blivit återkallade.
    Tacksam för svar och tips.

• lundgren

Medlem
    30 augusti, 2000 vid 09:06

sheartippen brukar slitas ut efter ett tag ..jag har precis lagat min.

• racer

Medlem
    6 september, 2000 vid 20:13

Jag tog helt enkelt det fetaste solstiftet som låg i handskfacket och tryckte i litegrann i toppen, funkar bra men man får passa sig för sand annars får man slippasta istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.