Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sideoff i Apelviken 090118

  • gurra1978

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 20:07
  • imported_borje

    Medlem
    22 januari, 2009 vid 21:57

    Ha ha, det där var rätt underhållande faktiskt 🙂 . Vill se dig med överriggad 3,7 i vilshärad(eller haakgat) med den, utan stroppar, det hade varit manligt!

    Lukas måste ha slarvat med hemläxorna ser jag….

    Härlig film iallafall.

  • lars_k

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 06:34

    Gött att se vad man kan göra med knähög side-off i Apel. Härliga kastfall utan stroppar! 🙂

  • mikaels

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 07:50

    Ser ju rätt cool ut, onekligen, men varför inga stroppar? Blir den för dyr eller tung då?

  • svennebanan

    Medlem
    23 januari, 2009 vid 09:53

    Den där kanten bak på softdecket, är det nånslags halkskydd eller?

    Den lilla erfarenhet jag har av lättvindsvågsurfing (K*na) så har jag märkt att stropparna mest är ivägen. Eftersom det är lite tryck i riggen så blir det mest vågsurfing av det hela och då behöver iaf jag flytta en hel del på fötterna innan jag hittar en bra placering. Den placeringen kan ju dessutom skifta beroende på våg och fart så det blir nog ett elände att hitta rätt placering av stropparna.

  • oaxen

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 10:51

    Jag får inte igång filmen…

    VLC = blankt

    QT player = “Fel -2048: Kunde inte öppna filen “090118…” eftersom det inte är en fil som QuickTime kan tyda.”

    HJÄLP! Hur får jag ordning på detta?

  • oscar

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 11:14

    Funkar bra för mig testa att ladda hem senaste QT.

  • bicless

    Medlem
    24 januari, 2009 vid 12:54

    @mikaels 526942 wrote:

    Ser ju rätt cool ut, onekligen, men varför inga stroppar? Blir den för dyr eller tung då?

    Hej

    Det är ingen vikt eller prisfråga, snarare som skrevs här innan så vill man ge surfaren valfri fotplacering som på en vågsurfingbräda.

    Det finns även en lättvindsvågis som heter AHD Seal, men den är mer lik vanliga stubby brädor med smal tail, mindre volym och stroppar och närmar sig då vanliga vågisar i karaktären även om den har några udda inslag som 3 fenor, 213 lång mm för att ge möjlighet till agressiva svängar och bra lättvindsegenskaper.
    Seallion är dock den bästa utav dem för extrema lättvindsdagar med svall.

  • arnout

    Medlem
    27 januari, 2009 vid 17:28

    gurra, och dem som kan, hur fungerar denna brädan i större vågor?

    Här i nor-kal är det oftast 6ft och uppåt -istället för neråt- på vintern då vinden är lättare och mera N (side-off) än NW (side). Oftast är det 8ft och mer och knappast drag för 5.9an.

  • ola-h

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 06:21

    Bruno Andre är på Maui nu och har en Sealion med sig. Giampaolo har en också, kanske kan jag få testa den här. Men det är nog ingen som hävdar att den skall funka särskilt bra i snabbare/större vågor. Är det våg nog för att få speed är det väl tämligen självklart att en mer normal bräda är betydligt bättre?

  • fjant

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 16:42

    Shit, ser ju riktigt ball ut!!! Med min nyvunna fetma skulle det va perfekt med lite mer volym! 🙂
    Ni på surfspot, har ni den i butiken så man kan komma och klämma eller e det bara beställningsvara?

    /Fjant

  • bicless

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 16:45

    @Fjant 527761 wrote:

    Shit, ser ju riktigt ball ut!!! Med min nyvunna fetma skulle det va perfekt med lite mer volym! 🙂
    Ni på surfspot, har ni den i butiken så man kan komma och klämma eller e det bara beställningsvara?

    /Fjant

    Vi har den på lager så bara bara komma och klämma.

    Mvh

    Bicless

  • svenne

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 19:44

    Gurra, har du testat att “bara” vågsurfa med brädan? Dvs att använda seglet som motsvarighet till SUP-paddeln för att komma rätt och sen hålla det neutralt och bara surfa vågen?

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sideoff i Apelviken 090118

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.