Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Silvaplana – Schweiz

  • Silvaplana – Schweiz

    Publicerad av inge på 16 juli, 2007 vid 12:45

    Planen är att vi ska åka till Gardsjön nu i juli/aug. Jag tänkte höra om det är någon som har något bra och säga om Silvaplana!
    Det är ju inte så långt mellan dessa sjöar så skulle Garda vara för trångt av tyska travhästar kanske Silvaplan vara ett alternativ.

    Svar mottages tacksamt!

    /J

    big_jeppe svarade 16 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • big_jeppe

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 14:11

    Hej Inge, jag har varit vid silvaplana. Jag var inte där för att surfa utan för att vandra i berg. Därför kan inte säga så mycket om surfet. Det verkade seglas relativt ofta iaf och det fanns minst ett uthyrningscenter, kanske 2 ? Jag minns inte exakt. Det såg ut att vara ganska platt vatten, det var en del kitare där också. Jag var där på sommaren och jag minns inte att det såg trångt ut på vattnet.

    St Moritz är en ganska snobbig stad som marknadsförs sig med hästpolo och veteransbilsrally. Snobbigaste hotellet heter Kulm. Där blir du inte insläppt utan kostym 😀
    Det finns dock vandrarhem som är OK i pris. Det finns också små “sport hotell” som har OK pris (tex i byn Maloja som ligger hysat nära). Var dock beredd på att schweiz är hyfsat dyrt rent generellt.

  • big_jeppe

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 14:13

    Jag satsar på garda, drar dit imorgon kväll med flyg.

  • bjornen

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 15:25

    @big_jeppe 398900 wrote:

    Jag satsar på garda, drar dit imorgon kväll med flyg.

    Hur länge blir du där ? Återkom gärna med en rapport om hur det är/var. Jag bilar ner 29/7 så jag vill ha lite feedback.

    //Björn

  • inge

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 19:13

    @Bjornen 398911 wrote:

    Hur länge blir du där ? Återkom gärna med en rapport om hur det är/var. Jag bilar ner 29/7 så jag vill ha lite feedback.

    //Björn

    Fasen vad nice.. massa “konfoholics” i Garda.
    Själv åker jag och tjejen ner med bilen (rött VW T4 skåp) imorgon kväll.

    Stannar max 2 veckor!

  • big_jeppe

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 20:20

    Hej, ring om ni är sugna på en liten vindrapport från Garda, eller en öl. Jag kommer åka drygt 2 veckor 21/7 – 5/8. Tanken var att en polare skulle hänga på första veckan och en annan polare skulle komme dit andra veckan. Nu har första killen strulat till det lite så det är inte säkert att han kommer. Förmodligen kommer jag alltså vara själv där några dagar. Så jag bangar inte en öl och lite surfsnack på svenska. Hör av er, jag slänger över mitt nummer som privat meddelande.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Silvaplana – Schweiz

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.