Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Addict

  • Simmer Addict

    Publicerad av johan_m på 6 april, 2010 vid 09:32

    Hej!
    Jag sitter och kollar på nytt segel inför kommande säsong, har fastnat lite för Simmers Addict eftersom jag då inte behöver skaffa en ny mast utan kan köra min simmer-rdm 430 hela vägen upp till 7,2 och de är främst den storleken jag är ute efter då jag har ett 5.9 som nästa storlek neråt.

    Är det någon som har testat Addict och har någonting att säga om det?

    Och hur blir de att köra ett så stort segel som 7,2 på en 430 mast, den är ju gjord för det så det borde ju fungera kan man tycka.

    pgvirtual svarade 14 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oaxen

    Medlem
    6 april, 2010 vid 10:01

    Hur förlänger du 48 cm? Fast mastförlängningsbit? Det är ju sällan vanliga förlängare klarar förlänga så mycket.

  • robin

    Medlem
    6 april, 2010 vid 10:51

    Simmer (Powerex) RDM är rätt mjuk, så om seglet är sytt för SDM 430 är det inte säkert att det funkar lika bra på RDM.

  • tim-eriksson

    Medlem
    6 april, 2010 vid 16:04

    Kolla på Naish Boxer SL 7.0. Sytt sytt för 430 rdm. Mina naish går kalas på powerex :)!

  • pgvirtual

    Medlem
    6 april, 2010 vid 20:29

    Du har ungefär samma problem jag hade för en tid sedan… En Simmer 430 RDM och ett behov av ett större segel på samma mast. I mitt fall för att som tungviktare kunna bygga en resgarderob med 5.3, 6.2 och ett större segel på en enda mast.

    Jag fastnade för ett Gun Sails Future 6.9, men har inte ännu fått tillfälle att prova det.

    Jag var förra veckan på Fuerte och riggade då ett äldre (m 2004?) Simmer ZeroSeven 7.0 (luff 468, Chiinook RDM 38 cm förlängare) på densamma mast och det funkade perfekt. Men då skall man notera att äldre ZeroSeven hade mycket mera buk och var mjukare än nyare modeller.

    Från Simmers segelgarderob skulle jag snarast titta på vmax 6.6, det borde vara ett segel med mycket bottendrag. Till och med 7.2 har ju 5 cm kortare mast än motsvarande Addict…

    Andra litet större segel som kunde fungera på en Simmer RDM med en rimlig förlängare kunde vara Sailloft Slam 6.7 eller Sailworks Hucker 6.6.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Addict

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.