Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Crossover 05

  • Simmer Crossover 05

    Publicerad av kamaaina på 24 mars, 2005 vid 22:35

    Ar det ngm som kort 400 mast till crossover 5.3? Egenskaper? Ser det ok ut nar man riggat det? Kommentarer? Ar ganska latt (68kg), sa en mjukare mast borde vara till min fordel eller?

    culing svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 mars, 2005 vid 22:55

    Nja, nya x-over är redan mycket mjukt och 5,3 har fått lite mer buk än tidigare modeller. Jag rekommenderar dig inte det, men testa gärna och återkomm med dina erfarenheter. med din lägre vikt kanske seglet inte behöver lika mycket vind för att twista ut i byarna men jag tror inte att du kommer kunna använda seglet som det är tänkt. Jag prövade 5,0an med 400-mast men tyckte att det blev allt för dålig stabilitet i det, men jag väger nästan 25kg mer än dig frown.gif
    och gillar stabilare riggar då jag beöver kompensera min bristande teknik med “power”…

    Johan

  • bonasurf

    Medlem
    26 mars, 2005 vid 14:52

    Jag har ju 5.0:an och kör det på min 430 gun rdm com wave eller vad den nu heter. Låter helt rimligt att du ska som lättvindsräka ska ha en mjukare mast. Dvs 4m kommer ju bli styvare. Har för mig att jag körde 4m masten första gången på min 5.0:a utn att vara allt för nöjd sedan dess har jag använt 430 vilket funkar utmärkt.

  • _xs_

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 14:12

    Har ett CO 5.3 -04, kör det på en Simmer SC6 400 mast.
    Fungerar utmärkt. Väger dock bara 59kg så…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 23:43

    Tja mannen! Jag har kört 5,3 CO med både 430 och 400 masten och jag tycker att det blir en mjukare och lite skönare känsla med 400 masten men funkar bra med 430 oxå. vägar oxå 68 kilo faktiskt…

    mvh internetkafeet i el Yaque

  • bonasurf

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 11:26

    Fan jag tänkte lite fel. Visst kommer 4mertersmasten bli mjukare om du förlänger den. Borde funka bra för dig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 20:21

    Hej

    Jag har kört seglet sedan augusti förra året och tycker att det gör sig allra bäst för min segling med 430 masten helt klart. Testat det med 400 meters, men tycker man tappar lite drag i seglet. Detta gäller både för freestyle och wave segling. Men iof så vill jag ha riktigt mycket drag när jag seglar. Väger 83 kg oxå så det e lite skillnad där med.

    Markus S-77

  • culing

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 21:14

    83 kilo???? Har du gått upp lite?
    Sunkat till dig i El Yaque?
    För lite segling och för mycket av det goda(kryckhoppning)?
    Bah skoja, har du kommit hem nu?
    Snart syns vi på Haga/ Pär

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer Crossover 05

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.