Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer fråga

  • tws

    Medlem
    16 december, 2011 vid 00:31

    Tja, før om årene hadde mange katalogsyken, men nå leser vel de fleste ting på nett. Ikke tro alt dere leser, spesiellt seiltestene er som regel bare tull. Noen seil må man rigge helt korrekt for å finne frem til gullet som ligger i seilet. Poenget med lettriggede seiler bare vrøvl.

    Og med tanke på Blacktip. Jeg håper virkelig de gjorde om på fjorårets modell. Sikkert et bra seil, men forstår dere virkelig ikke dette enda Doc? Det er som om dere ikke hører etter:blush:. IQ har forandret alt. Ingen seil i historen har distansert de andre modellene på denne måten. Tenk en quad som ingen klarer å kopiere.

    Og et tips. Alle som bruker gummi-yte på våtdrakten løp og få tak i Pryde trapezen med cloth på innsiden. Fest den løst så den faller ned på hoften. Ta med trapezliner som er minst 6″ lengre enn de du bruker nå. Er du 175cm så må du bruke minst 31″. Først da kan dere hoppe høyt som Andreas. Er det noen som forstår hvorfor?. Og ja, det kommer en endring til neste år. Må bare ringe noen produsenter. 😀

  • creative

    Medlem
    16 december, 2011 vid 08:57

    Både och har kört med honom förut. Punta San Carlos bl.a. Vi ska ha en våg kurs i vecko dagarna medians han kör kurser på helgerna med australiensarna. Vi har hyrt hus bil och ska köra en fet roadtripp. Fett med ladd kommer det bli. 😁
    Appropå segel frågan så lutar det åt iron seglet då Blacktip 2012 blir för dyrt för mig. Men efter Ola H’s inlägg så blev jag riktigt sugen. Och visst är Gaastra seglen sjukt fina men jag gillar verkligen simmer.

  • s66

    Medlem
    16 december, 2011 vid 16:06

    tws…du må slute brukke dine kempe-droger!

  • doc

    Medlem
    16 december, 2011 vid 18:54

    Fint TWS. Då ser vi fram mot total världsdominans av Gaastra 2012. Förresten, jag har ett kilo självdistans över. Vart vill du ha leveransen?

    P.S.
    Jag har kört Vandal Riot i två år så jag har full förståelse för varför du gillar dina IQ. Jag var bara inte medveten om att det fanns en religiös kult kring dessa och att du var dess överstepräst 😉 jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt respektlösa försök till att antyda att olika seglare letar efter olika egenskaper.

  • dude

    Medlem
    17 december, 2011 vid 09:16

    Hej tws

    Jag tycker att det är kul att du har så många idéer tws. Det du skriver om skillnaderna mellan 2011 Blacktip, Icon 2010 och IQ är intressanta just för att du pratar om specifika egenskaper. Men när du hittar egenskaper som du gillar i ett segel men inte i ett annat segel, är det seglet du inte gillar verkligen dåligt för alla i alla förhållanden och för alla preferenser av olika känsla? Så, jag tycker jag behöver lite distans till det du skriver. Men har jag det så är det riktigt kul att läsa vad du skriver. Tycker det är en skön kontrast till generella intetsägande texter som man också kan se.

    Alltså, jag gillar när du jämför en viss känsla och egneskap mellan olika segel och vågar att säga vad du tycker är bra och dåligt för just dig, och kanske för andra som du pratar för.

    Så jag tackar dig tws, men om du kan hålla dig till att säga vad du tycker är bättre för dina önskemål så vore det ännu bättre!

    Vi höres,

    Niklas

    tws;677626 wrote:
    Tja, før om årene hadde mange katalogsyken, men nå leser vel de fleste ting på nett. Ikke tro alt dere leser, spesiellt seiltestene er som regel bare tull. Noen seil må man rigge helt korrekt for å finne frem til gullet som ligger i seilet. Poenget med lettriggede seiler bare vrøvl.

    Og med tanke på Blacktip. Jeg håper virkelig de gjorde om på fjorårets modell. Sikkert et bra seil, men forstår dere virkelig ikke dette enda Doc? Det er som om dere ikke hører etter:blush:. IQ har forandret alt. Ingen seil i historen har distansert de andre modellene på denne måten. Tenk en quad som ingen klarer å kopiere.

    Og et tips. Alle som bruker gummi-yte på våtdrakten løp og få tak i Pryde trapezen med cloth på innsiden. Fest den løst så den faller ned på hoften. Ta med trapezliner som er minst 6″ lengre enn de du bruker nå. Er du 175cm så må du bruke minst 31″. Først da kan dere hoppe høyt som Andreas. Er det noen som forstår hvorfor?. Og ja, det kommer en endring til neste år. Må bare ringe noen produsenter. 😀

  • dr-masse

    Medlem
    17 december, 2011 vid 11:44
    tws;677583 wrote:
    Etter min mening er introduksjonen av IQ viktigere enn to og fire finner. Den går gjennom alle vindhull og holder like mye vind som Manic (om du bytter ned en størrelse 😉 )

    Oj, IQ tål lika mycket vind som ett Manic om man går ner en segelstorlek. Revolutionerande.

    Nog för att IQ är ett bra segel, men lugn och fin nu… 😉

  • tws

    Medlem
    17 december, 2011 vid 13:10

    Jeg tror IQ’s løsning likner et camber seil. Rund under bommen (punch) og masse løs leach oppe (hastighet + handling). Drawback er at du kan bulke seilet i sømmen ved å bære det på hodet og at det ikke må rigges feil. Men jeg liker ikke seil som rigges feil. Ingen seil tåler mer vind enn Manic så bare en halv størrelse ned er en god feature. Ang. Simmer, Jeg prøver å være objektiv, men denne firkantete designen? Ikke bra (mitt subjektive syn), og hvordan de behandlet Ceballos? Dere får unnskylde, men noen må mene noe om det. Faen heller.

    OK til noe morsommere. Jeg har virkelig funnet løsningen som gjør det mulig å bruke lengre trapezliner. Whoohoo! Byttet akkurat fra 30″til 32″ og selv om jeg kan virke 2m høy så er jeg bare 175 (nesten, ha ha). Tok kontakt med DaKine nå selv om de er veldig konservative. Vi får se. Vi snakker konkurransefordel. Har nesten lyst til å ringe Seadi. Ny dimensjon for meg ved høy hopping og når bølgene closer og er uoverkommelige. Det er snakk om å øke statistikken for leppetreff og høyde. Er kryptisk nå, men det er sant. For dere kan fikse det selv, akkurat som å lage twin eller quad av gamle singlefins. Det er dritkult 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.