Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer freezone,sprickor

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 05:27

    Har du spännt seglet på biltaket?

  • wsurfer

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 09:17

    Menar du “veck” eller?
    Precis som materialet är mycket tjockare på en 5 cm x 1 mm bit? I så fall har jag det också. Jag tror att jag fick mina när jag rullade i hop seglet lite för fort och satte bagen med våtdräkter över.
    Tror inte du behöver vara orolig för det har inte gått “mer sönder” för mig. Men sätt en liten tejpbit över. För säkerhets skull.
    /Marcus

  • joeithafish

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 09:23

    Det är viktigt att inte utsätta seglet för tryck av ngt slag när det är ihop rullat. Det kan ge veck som gör seglet svagare och det kan bli en reva om man har otur.
    Själv ska jag köpa en segelväska som man spänner fast över mastdelen så att man inte klämmer seglena. hittills har jag haft dom i bilen men det är jobbigt när det är fler en två. (särskillt när 7,8 är i längsta laget för att få in i bilen och jag förmodligen ska köpa en nia)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2002 vid 21:34

    Jag har försökt kolla lite efter en sådan segelväska som du beskriver.. Vet du var man kan få tag i dem?

    /Sunkan

  • joeithafish

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 07:07

    Varenda surfshop antar jag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 11:18

    http://www.gunsails.de har billiga bagar av olika sla.. http://www.surf-unique säljer dom i sverige.. dom är billiga som tusan.. bagarna alltså…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 12:58

    Ok, sjysst tips!!

    /Sunkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Simmer freezone,sprickor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.