Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing simmer fusion

  • simmer fusion

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 januari, 2000 vid 23:00

    Har funderingar på att köpa ett fjolårs simmer fusion och undrar nu några saker.

    Hur fungerar den där toppen, är det någe strul med den?
    Kan man köra på de största storlekarna, jag menar eftersom det inte finns några cambers kanske buken vandrar vid hård vind.
    Är det kanske bättre att köpa ett simmer zero för nöjesseglaren (jag har ett sådant erbjudande oxå)?

    Tackar för funderingar…

    erra svarade 24 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dala

    Medlem
    14 januari, 2000 vid 09:36

    Köpte ett Simmer Fusion 7.4 m2 förra sommaren, har funkat otroligt bra med min 4.60 mast. Lite struligt att rigga med toppen men man lär sig, man slipper ju cambers. Positivt med seglet är att det är lätt manuvrerat och känns livligt att segla med, men saknar då stabilitet som ett race segel med cambers har. Har inte heller den lugna gången i riktigt höga farter utan blir lite ostabilt, fladdrigt. Ska du inte köra race så är det ett mycket bra freeride segel att bara blasta omkring med. Det är otroligt lätt att trimma och går bra att segla överriggad, det är bara att dra lite extra i nedhalet.
    Jag är mycket nöjd med mitt degel.

  • erra

    Medlem
    15 januari, 2000 vid 14:38

    Jag har kört Simmers CR2 och den har samma topp har jag för mig som Fusion och det har inte varit några problem med dem. Jag har några CR2:or till salu om du vill köpa!

    Erra

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing simmer fusion

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.