Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Simmer SC10 mast till Severne SSR 7.6?

  • the_novice

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 11:33
    kinetic wrote:
    Är det någon som vet om Simmer-masten i fråga passar bra till SSR seglet eller MÅSTE man köpa en Red-line mast?

    Vad simmer masterna för böjkurva?
    Jag tror att red-line masterna har ganska normal böjkurva och SSR seglen verkar inte vara så kräsna när det gäller master, iaf inte de mindre storlekarna vad jag har hört. Vet tex att folk kört med arrows mast i SSR 6.6. På Code-red 5.6 så kör jag med en Gunsailsmast (Loop 75%) och det funkar väldigt bra. Dessutom så finns det ingen Red-line mast som är 400…

  • kinetic

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 15:45

    Vet inte vad Simmer masten har för kurva men den borde ha “Constant Curve” som “alla andra typ”….Blir dock en Powerex istället då det tydligen finns de som kör den masten till Code Red, så då borde den passa SSR oxå…Sen skiljer det en hel del i pris på Powerex samt Redline…

  • dr-masse

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 17:29

    Powerex gör Simmers master…

  • kinetic

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 19:10

    dr Masse: Haha…där ser man

  • boman

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 10:08
    dr Masse wrote:
    Powerex gör Simmers master…

    Ja men är dom exakt lika då? en del segelmakare kanske vill ha en annan karraktär på masten och beställer det från tillverkaren, det kan ju kanske variera även om dom kommer från en o samma fabrik, va vet jag?

    ja ja, Jag säger som Masse “Masta på”

  • dr-masse

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 13:42

    Jag är inte helt säker (det kan man aldrig vara), men mig veterligen förhåller det sig rätt mycket såhär:

    Powerex RDM = Simmer RDM
    Powerex Z-Speed = Simmer SC10
    Powerex Z-Free = Simmer SC8
    Powerex Z-Wave = Simmer SC6

    Jag tror att man med goda skäl kan misstänka att Simmer valt mastkurvor som ligger mycket nära eller är närmast identiska med Powerex… men kan ha fel. Skicka ett mail till Simmer resp. Powerex och fråga om mastkurvorna, vet ja!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Simmer SC10 mast till Severne SSR 7.6?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.