Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Singö och omnejd lör, sön, mån och tisdag

  • Singö och omnejd lör, sön, mån och tisdag

    Publicerad av rosen på 21 juni, 2008 vid 07:39

    Vet inte exakta spotsen, men http://spotguide.kicks-ass.net visar två spots som borde funka idag och ngn dag framåt. Söderhusen på Singö lördag och Norrvreta lite längre ut mot mer västlig verkar funka.

    Är ni inte superbakis och någorlunda i området är det bara att ringa för vindrapport på 070 367 34 70 och sedan bege sig dit.

    / rosen

    Kjello svarade 15 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • rosen

    Medlem
    21 juni, 2008 vid 17:54

    vart grym surf idag med mkt platt vatten och mestadels fullt tryck i 7.2an.

    Jag och Andol (som jag ragga upp dagen innan) spendera några timmar på Norrvreta. Helt ok riggyta på spoten och stenstrand, inte lätt och hitta men jag kommer återvända på rätt vindar (s-svv typ).

    Kanske blir surf imorgon så är det ngn som var för bakis idag men ändå i området, slå en pling.

    rosen

  • rosen

    Medlem
    22 juni, 2008 vid 18:10

    idag söndag var det vilodag pga dålig prognos, men imorgon ser det bättre ut.

    Kommer trol dra ut från 12-13 och hålla mig vid norrvreta på västra singö. Slå en pling om ni är i området el skriv ngt här (lite ensam i tråden :tongue: )

    / rosen

  • rosen

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 09:41

    grym prognos med 7-8 m/s från rätt håll. drar nu men nås på mobilen om det är ngn som är surfsugen.

    / Rosen 070 367 34 70

  • Kjello

    Gäst
    23 juni, 2008 vid 11:23

    Jag bor därute från imorrn fram till September, men på andra sidan singöfjärden.
    Surfar mest på Singöfjärden utanför Bredsundsviken, sjötomt i viken så gillar inte bilåk.
    Blir nog lite kite på fjärden från någon av öarna emellan, när det blåser hemåt.
    Annars ser du mest ett Gaastra speed, eller wave fladdra omkring på andra sidan.
    Kjell 0735334366 kan pressa mej upp till Singö när vinden passar, surfvägen.

    Jag ser att du är från Åland, jag kommer nog att pröva kite i Eckerö Sandviken någon dag.

  • dr-masse

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 11:32

    Var ligger Bredsundsviken? Är det här?

    http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=bredsund+76049&PlaceId=2454984

    Har surfat rätt mycket på Singö i lite mer än 20 år…

  • Kjello

    Gäst
    23 juni, 2008 vid 13:55

    Nästan , men här,
    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=4&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20i%3D%22/images/point.png%22%20y%3D%226669726%22%20x%3D%221660489%22%3E%3Ct%3EMin%20udde%20mitt%20i%20viken%20med%20b%E5thuset%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

    Ha ha vad lång länken blev, men den funkar.

    har surfat där sedan 1978, uppväxt där sedan 1949. Rotholmaviken är också ett namn.
    Det risiga båthuset vid land en klippa utanför på sidan om.
    Kan tänka mej att ta bilen till Svartklubben när det blåst hårt N, i 3 dar, jättebra vågor.
    Förr kryssade jag dit när man hade centerbordsbräda, nu omöjligt med sinker.

  • rosen

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 19:36
    Kjello;476943 wrote:
    Jag bor därute från imorrn fram till September, men på andra sidan singöfjärden.
    Surfar mest på Singöfjärden utanför Bredsundsviken, sjötomt i viken så gillar inte bilåk.
    Blir nog lite kite på fjärden från någon av öarna emellan, när det blåser hemåt.
    Annars ser du mest ett Gaastra speed, eller wave fladdra omkring på andra sidan.
    Kjell 0735334366 kan pressa mej upp till Singö när vinden passar, surfvägen.

    Jag ser att du är från Åland, jag kommer nog att pröva kite i Eckerö Sandviken någon dag.

    Skoj, visste väl det fanns fler i trakten. Grannen hade sett ngt segel från Grisslehamn så det finns nog ännu fler.

    Jag är inte från åland själv. Tjejens släkt kommer därifrån så har stuga där och brukar hänga en del på slemmern längsmed Mariehamn. Inte besökt dem andra spotsen där men fått kontakt med en del sköna surfare där och de har ofta bättre prognoser än Väddö.

    Det där med sjötomt låter ju toppen med riggyta, kaffepaus osv Vi tar adressen på telefon :smile::smile::smile:

    Åker hem imorgon, men kommer vara en del på landet i sommar. Ligger 5km från Grisslehamn så lätt för mig upp till Singöfjärden. Jag sparar ditt nr så hörs vi till nästa gång.

  • rosen

    Medlem
    23 juni, 2008 vid 19:43
    dr Masse;476944 wrote:
    Var ligger Bredsundsviken? Är det här?

    http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=bredsund+76049&PlaceId=2454984

    Har surfat rätt mycket på Singö i lite mer än 20 år…

    Leta efter ditt namn här dr Masse, har ju använt din spot på windguru så antog du hänger i Singötrakten då o då.

    Idag och iförrgår klev jag i från sjöbodarna i Norrvreta. Lite gömd väg dit, men vindfritt vid bodarna, ok riggyta för 3-4 segel och ganska snälla (men lite hala) stenar där man kliver i. Mkt snällt vatten även när vinden öka lite.

    Kan man gå i vid Fogdö-Kolskär el Västergården-Arnholmen? vore fint vid NV prognos som imorgon (kanske kanske hinner innan jag måste röra mig hemåt stan vid 11-1130)

  • Kjello

    Gäst
    23 juni, 2008 vid 20:50

    Ja riggyta, kaffepaus, lätt ordnat.
    Lite grynnor att passa sej för när man tar sej ut till fjärden bara.
    men precis innan fjärden blir man ibland nöjd när det blåser halvdant, eller för dåligt.
    där blir det extra mycket vindtryck som att surfa i en tratt.
    Då speedar man helt galet där, och på fjärden funkar det inte alls.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Singö och omnejd lör, sön, mån och tisdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.