Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sista minuten surf ?

  • Sista minuten surf ?

    Publicerad av surfsugen på 25 augusti, 2006 vid 08:00

    funderar på att dra en sista minuten och undrar om någon vet vart det är bra att surfa så här års. Jag har att välja på (vet ni något om spotsen?)

    kreta
    rhodos
    mallorca

    militaren svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • svenne

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:33
    surfsugen wrote:
    funderar på att dra en sista minuten och undrar om någon vet vart det är bra att surfa så här års. Jag har att välja på (vet ni något om spotsen?)

    kreta
    rhodos
    mallorca

    Dahab eller Moonbeach, Egypten?

  • fastforward

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:11

    Personligen hade jag valt rhodos. Ang egypten så verkar Svennes resmål bara funka på vintern. Chartermänniskorna flyger bara dit då.

  • macl3an

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 14:25

    Om du tar Rhodos, så skulle jag nog rekommendera Prasonisi (inte varit där själv), det ska visst blåsa lite mer där. Jag var nämligen på Ixia förra sommaren i början på augusti och fick kanske två bra segeldagar av sju möjliga :(. Fast vem vet, jag kanske bara hade sjuk otur.

  • koste

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 17:18

    Hade samma funderingar tidigare i våras, därför tryckte jag ihop en lista på 27 länder med bra förhållanden. Den hittar du här

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=308325#post308325

  • militaren

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 22:23
    Koste wrote:
    Hade samma funderingar tidigare i våras, därför tryckte jag ihop en lista på 27 länder med bra förhållanden. Den hittar du här

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=308325#post308325

    Det skulle vara super om man kunde placera in länderna i den årstid som det blåser bäst (vinter/vår/sommar/höst)..annars fyller det inte riktigt någon funktion, då jag själv letar efter resealternativ till vintern.Pozo är ju uber grymt på sommaren men super kast på vintern. det jag kommit fram till än så länge är att Greklandsön karpathos har en medelvind på 14 knots i december och 13 knots i januari vilket är rätt hyffsat för årstiden och en temperatur på 16-15 i luften. dit brukar det även finnas sista minuten biljetter. ett annat ställe jag har hittat är Madeira som är en spansk Ö. bifogar stats. någon som varit där? vad kostar det att åka dit?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sista minuten surf ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.