Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sista skåneserien för året, Hässleholm 2/10

Taggad: 

  • Sista skåneserien för året, Hässleholm 2/10

    Publicerad av dala på 1 oktober, 2004 vid 13:12

    Prognosen ser lovande ut, kan nog bli några race imorgon. Robin har lovat att det finns fina priser.

    Lördag eftermiddag: Mellan sydost och syd, 5-9 m/s. God sikt.
    Sannolikhet 10 m/s*: 20%

    Vi ses
    // Dala //

    dala svarade 19 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:16

    Som vanligt höll inte prognosen vad SMHI hade lovat. Alltså började dagen med väntan på vind för de nio deltagarna. Vid två tiden hade det börja rör lite på sig och jag gav mig ut för att testa lite med min 11.9:a.

    Byarna kom allt tätare och det såg ut som om det skulle kunna bli lite racing. Då det var frånlandsvind så bestämdes det att vi skulle starta med slör för att spara ett kryssben om man skulle behöva ta sig in. Kul med en gammal hederlig slalomstart, men ganska svårt att beräkna sin hastighet i den byiga vinden. Vi gjorde i alla fall 5 st starter, men alla racen fick avbrytas då vinden inte höll i sig. Bra startträning i alla fall. Efter en stunds väntan kom det lite mer vind och en ny start kunde genomföras.
    Flera seglare var ute och testade varandras grejor och missade starten men vi som var på plats kom fint iväg. Håkan hade riktigt bra fart och slog Robin. Jag hade bra tryck runt hela banan och vann racet ganska enkelt, men med en hel del pumpande mellan byarna för att hålla planingen. Sjönk bara igenom lite på slutet när jag hamnade mellan två byar. Alltid lika frustrerande att ha vind bakom och framför sig men inte kunna komma dit.

    Vinden var nu lite stabilare men klockan var nu fyra vilket är sista möjliga start. Alla var sugna på att segla så vi beslutatde att köra ett funrace. Jag fick återigen en bra start och tog ledningen med Mats tätt efter. Lyckade hålla ledningen efter kryssen men Mats pressade mig hårt på länsen. Rundade upp med Mats 20m efter och försökte hitta de bästa byarna. Tyvärr lyckades jag dåligt på slutet och förseglade mig lite och Mats tog mig på genom att slå lite tidigare de sista 75 metrarna innan mål. Klantigt av mig, och Mats gjorde det riktigt bra.

    Efter en seg insegling så var det prisutdelning med riktigt fina priser från Skåneseriens sponsor Alto.
    Total vinnare blev Robin. Totalt har 22 seglare varit med i årets tävlingar vilket är riktigt bra, synd bara att vi inte kunde vara 22 på alla tävlingar då hade det varikt riktigt kul, vanligtvis är vi mellan 9-13 deltagare. Vi laddar nu för nästa säsong.

    Tack Robin och Birger för ett bra arrangemang.

    // Dala //

  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:17

    Sjön innan vinden kom.

  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:20

    Priser från vår snälla sponsor Alto, Högtryckstvättar, dammsugare, riktigt bra.

  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:22

    Seniorklassen:
    1. Robin
    2. Håkan
    3. Marcus R
    4. Dala

  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:22

    Master klassen

  • dala

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 11:23

    Deltagarna på sista tävlingen för säsongen

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sista skåneserien för året, Hässleholm 2/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.