• Publicerad av pebr på 28 april, 2012 vid 12:27

    Hej.

    Tänkte investera i ny sittsele och skulle vilja ha lite tips på vad ni andra kör med!

    /Per

    swe117 svarade 12 år sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • faster

    Medlem
    28 april, 2012 vid 13:13

    Dakine XT seat är en sittsele som jag kan varmt rekommendera.

  • seve1000

    Medlem
    28 april, 2012 vid 16:14

    Neil Pryde är liten och smidig samt sitter bra.

  • pebr

    Medlem
    28 april, 2012 vid 18:45
    faster;687116 wrote:
    Dakine XT seat är en sittsele som jag kan varmt rekommendera.

    Den har jag faktiskt suttit och kikat lite på, ska försöka hitta nåt ställe som har den hemma så man kan testa en.

    Seve1000;687132 wrote:
    Neil Pryde är liten och smidig samt sitter bra.

    Är det Race Seat modellen du menar då?

    /Per

  • surfan

    Medlem
    28 april, 2012 vid 18:57
    PeBr;687155 wrote:
    Den har jag faktiskt suttit och kikat lite på, ska försöka hitta nåt ställe som har den hemma så man kan testa en.

    Är det Race Seat modellen du menar då?

    /Per

    Jupp !!!!

  • mr-jibe

    Medlem
    28 april, 2012 vid 20:55

    NP Seat harness, med gröna detaljer, kör jag på. sitter ruggigt bra och är komfortabel!

  • billie

    Medlem
    28 april, 2012 vid 22:10

    Råkar ha en ny Dakine XT SEAT XL liggandes. Säljes

  • pebr

    Medlem
    29 april, 2012 vid 10:49
    Billie;687178 wrote:
    Råkar ha en ny Dakine XT SEAT XL liggandes. Säljes

    Synd att det inte var en L, tror XL blir en aning stor om man tittar i storlekstabellen.

  • tbsurf

    Medlem
    29 april, 2012 vid 13:09

    Det bästa för dej är att du tar dej till en surfbutik och provar ut en själv. XT sitter inte alls bra på mej, men det gör gaastra race och np race men det säger ju som sagt inte mycket om vad som passar på dej 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    29 april, 2012 vid 19:51

    jag kör med en kitesele..

    inget att rekommendera om du skulle få för dig att köpa en sån istället..

    ger inget vidare stöd i ryggen och är lite knivigare att kroka ut eftersom kroken är breddad längst ner..

    jag tycker att surfspots ascan freeride sitsele verkar bra, och kostar hälften..ngn som provat den?

  • davven

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 06:43

    Jag håller med Faster, klockren sele. Fick ont i ryggen av den första testet men det gav med sig redan andra gången jag körde med den. . Behöver inte vart selen det berodde på iofs. Kört massor med den under året. . Nu känns den riktigt kanon, dom är dock mindre i storlekarna än vad man tror.

    Jag hittade min på Korna nordic efter väldigt mycket letande.

  • bicless

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 09:38

    Dakine XT säljs nog i de flesta surfbutiker, vi har i alla fall den. Många gillar den men inte alla.

    Jag kör Mystic supporter. Tycker den är grym. Bra allrounder för både race och freeride. Inte superlåg krokposition.

    Ascanselen nån frågade om ovan sitter kalasskönt men har inte lika bra skydd som supporter. Eftersom jag skadar mig jämt väljer jag supporter. Men en del vill ha lägre krokposition för lägre tyngpunkt och då är Dakien XT och dakine spead seat bättre.

  • swe117

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 16:58

    Jag kör också Mystic Supporter, det är mkt bra sele med bra avlastning för ryggen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.