Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Självömkan…

  • Självömkan…

    Publicerad av mes på 6 december, 2006 vid 16:51

    Har efter en kass säsong sett fram emot höstvindarna men har haft ont i axel, nacke och rygg sen september så det har blivit sjukgymnast och så och ingen surf…å så såg jag den gigantiska Borreliaringen igår (typ 3 dm i diameter) och käkar nu penicillin…jäkla småkryp…jag tycker synd om mig själv och ber om ursäkt för detta patetiska inlägg…bara ute efter medömkan…Hela hösten förstörd för en liten sketen fästing…

    electric svarade 17 år, 4 månader sedan 17 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • jat

    Medlem
    6 december, 2006 vid 20:42

    @mes 353049 wrote:

    Har efter en kass säsong sett fram emot höstvindarna men har haft ont i axel, nacke och rygg sen september så det har blivit sjukgymnast och så och ingen surf…å så såg jag den gigantiska Borreliaringen igår (typ 3 dm i diameter) och käkar nu penicillin…jäkla småkryp…jag tycker synd om mig själv och ber om ursäkt för detta patetiska inlägg…bara ute efter medömkan…Hela hösten förstörd för en liten sketen fästing…

    “Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.” källa: Nalle Puh

    “När allt håller på att störta samman är det förnuftigaste ofta att hålla sig lugn.” Källa: Henry Miller
    /JT

  • calle_b

    Medlem
    7 december, 2006 vid 11:47

    Ja, va faen. När man ändå är inne på ömkandet. Först o främst: Attans otur för dig!

    Så. Hela min höst har varit en enda lång segdragen förskylning, förmodligen pga yttre stressfaktorer. (vilka vi inte behöver nämna här, men som skulle göra denna tråd 8 sidor lång) Toppade förresten hela paketet med dast halsenflussen. Har förmodligen missat runt 20-30 dagar pga av taskig framförhållning, sjukdom, ekonomi etc… Sååå, stackars oss. Snyft.

  • bjornen

    Medlem
    7 december, 2006 vid 11:55

    Du har ett väldigt passande namn här på konfen 😉

  • calle_b

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:33

    Mes eller “B-Calle”? 😉

    Var god specifisera, Big Brother Bear.

  • bjornen

    Medlem
    7 december, 2006 vid 12:40

    @Calle_B 353230 wrote:

    Mes eller “B-Calle”? 😉

    Var god specifisera, Big Brother Bear.

    Nu var det ju inte så att jag ville göra någon stött men jag menade “mes” = aj aj vad ont jag har…

  • mes

    Medlem
    7 december, 2006 vid 13:21

    @Bjornen 353234 wrote:

    Nu var det ju inte så att jag ville göra någon stött men jag menade “mes” = aj aj vad ont jag har…

    Vi kan byta!

  • bjornen

    Medlem
    7 december, 2006 vid 13:24

    Det vill jag absolut inte göra, har bara dålig humor…sorry

    //Björn

  • mes

    Medlem
    7 december, 2006 vid 15:10

    @Bjornen 353245 wrote:

    Det vill jag absolut inte göra, har bara dålig humor…sorry

    //Björn

    Helt ok….jag är en mes i verkligheten så det är helt ok…
    Mes var förresten ett självklart val som mitt nick eftersom feg och fjant redan var upptagna…
    😉

  • feg

    Medlem
    7 december, 2006 vid 16:21

    Klart man ska ha ett nick som tydligt säger vem (och vad) man är! 🙂

  • calle_b

    Medlem
    7 december, 2006 vid 18:35

    Aahaha, jag väntade på dig:D

    Brother Bear, ingen är stött här, ruskig självdistans.

    Ha d gött

  • electric

    Medlem
    7 december, 2006 vid 22:58

    Nu bara MÅSTE jag instämma i självömkanskören! Jag fick ont i ryggen när jag drog rigg på ett dumt sätt efter ett bomhaveri i slutet på september. Sedan dess har jag inte kunnat surfa. Och jag är fortfarande inte bra. Det är SYND om mig!

  • getwet

    Medlem
    8 december, 2006 vid 01:12

    @feg 353296 wrote:

    Klart man ska ha ett nick som tydligt säger vem (och vad) man är! 🙂

    Det tycker jag med!

  • frippe75

    Medlem
    8 december, 2006 vid 06:28

    @Electric 353371 wrote:

    Nu bara MÅSTE jag instämma i självömkanskören! Jag fick ont i ryggen när jag drog rigg på ett dumt sätt efter ett bomhaveri i slutet på september. Sedan dess har jag inte kunnat surfa. Och jag är fortfarande inte bra. Det är SYND om mig!

    Måste bara fylla på denna tråd med lite härlig självömkan…

    Efter att ha fått mitt segel söndertrampat i en ko hage på Öland
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=42740&highlight=incident

    Slutade dagen med att jag fick ett ryggskott.. Detta var 2:a Aug. Det är nu 7:e Dec och nästa vecka är det dags för diskbråcksoperation med påföljande 3 månader rehab… Kanske måste avboka Maui resan i Mars ….

    Det är SYND om mig 🙂

    En fråga blir… kan man åka i April istället??? Fortfarande vågsäkert?

  • gurra1978

    Medlem
    8 december, 2006 vid 12:40

    Haha, den ena historien är värre än den andra. Jag tycker din kohistoria är så jävla rolig frippe. Du får köpa Combat nu, it´s cowproof.

    Lyssna på denna grej då. Mig är det mest synd om. Idag körde jag 4,7 i Läjet med bra tryck och kommer in för att käka lite lunch. Sätter mig ner och tar fram mina mackor och min Gainomax (standard lunchen). När jag ska dricka min, som jag trodde var vanilj Gainomax, håller jag på att spy. Jag hade köpt Cappuccino istället. Jag som hatar Cappuccino och kaffe. Bläää. Historien slutar inte där. Sticker ut och vågrider lite och börjar rapa Cappuccino. Inte kul. Så mig är det mest synd om. Och sen la sig vinden också : (

  • drakglenn

    Medlem
    8 december, 2006 vid 12:44

    @gurra1978 353463 wrote:

    Och sen la sig vinden också : (

    Skit att man inte dog ner i morse då…:tongue:

    //Glenn -buhu

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Självömkan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.