Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Självömkan…

  • Oregistrerade

    Gäst
    9 december, 2006 vid 06:27

    @gurra1978 353463 wrote:

    Haha, den ena historien är värre än den andra. Jag tycker din kohistoria är så jävla rolig frippe. Du får köpa Combat nu, it´s cowproof.

    Lyssna på denna grej då. Mig är det mest synd om. Idag körde jag 4,7 i Läjet med bra tryck och kommer in för att käka lite lunch. Sätter mig ner och tar fram mina mackor och min Gainomax (standard lunchen). När jag ska dricka min, som jag trodde var vanilj Gainomax, håller jag på att spy. Jag hade köpt Cappuccino istället. Jag som hatar Cappuccino och kaffe. Bläää. Historien slutar inte där. Sticker ut och vågrider lite och börjar rapa Cappuccino. Inte kul. Så mig är det mest synd om. Och sen la sig vinden också : (

    Hahaha…. Japp det är tufft med cappuccinon… Det var inte så att 4.7:an var lite överriggad… tufft liv ni har det ner på västkusten

  • nlc

    Medlem
    9 december, 2006 vid 13:20

    Hahaha…. Japp det är tufft med cappuccinon… Det var inte så att 4.7:an var lite överriggad… tufft liv ni har det ner på västkusten

    Nån som vaknat lite på fel sida idag och glömt att logga in ?

  • j-s

    Medlem
    9 december, 2006 vid 14:23

    Glenn.. Det var nog tur att du inte dog ner imorse! Nästa säsong kommer ju att bli den bästa hittills! 😀

  • kurtkomet

    Medlem
    9 december, 2006 vid 14:27

    @feg 353296 wrote:

    Klart man ska ha ett nick som tydligt säger vem (och vad) man är! 🙂

    Hmm.. kanske ska börja speeda då

  • rasmus_w

    Medlem
    16 december, 2006 vid 01:30

    Min rygg sa pang när jag råkade göra ett marklyft med lite kasst buktryck på gymmet i september, sen hade jag ischiassmärtor i några månader, men det gick bra att surfa redan en vecka efter “panget” och vad gäller gymmandet har jag inte gjort några uppehåll utan snarare ökat vikterna, jag hade väl kanske 45 kilo när jag fick ryggskottet och just nu kör jag med 80 pannor på stången. Jag gissar att jag får anse mig rehabiliterad.

    Men tänk på magmusklerna! Många surfare har ryggmuskler i klass med en viss kalifornisk guvernör men knappt några bukmuskler och en sån obalans är att be om ryggproblem.

  • electric

    Medlem
    16 december, 2006 vid 16:58

    @Rasmus_W 354806 wrote:

    Men tänk på magmusklerna! Många surfare har ryggmuskler i klass med en viss kalifornisk guvernör men knappt några bukmuskler och en sån obalans är att be om ryggproblem.

    Ja, jag veeet att jag borde träna magmusklerna. Jag har hört det förut … Men det verkar så himla tråkigt (f ö vet jag inte hur man gör). Men jag får väl ta mig samman och hitta på nåt nu när mitt ryggont lååångsamt 🙁 börjat ge sig :).

  • ola_p

    Medlem
    16 december, 2006 vid 19:16

    Sit-ups kanske..?

  • frippe75

    Medlem
    16 december, 2006 vid 19:27

    @Ola_P 354885 wrote:

    Sit-ups kanske..?

    Ryggoperation nu på Måndag… Läkaren sa att operationen var det minsta problemet… Det svåra är att köra rehaben till 100%. Bara mage och ryggträning… Men motivationen är ju en lång surfresa till våren så det blir nog en enkel match …

  • bergelin

    Medlem
    17 december, 2006 vid 08:55

    Hör på den här:

    Jag har varit i Vietnam och skrivit examensarbete i 3 månader. Ni kanske har läst om de otaliga tyfoner som blåst in över Vietnam? Det har blåst perfekt Pung i Mui Ne men jag har varit fast i Hanoi 30 timmar därifrån.. Hur kul tror ni det har varit?

    Har med andra ord inte surfat sen i augusti.. känn på den!!

  • rasmus_w

    Medlem
    20 december, 2006 vid 13:08

    @Electric 354868 wrote:

    Ja, jag veeet att jag borde träna magmusklerna. Jag har hört det förut … Men det verkar så himla tråkigt (f ö vet jag inte hur man gör). Men jag får väl ta mig samman och hitta på nåt nu när mitt ryggont lååångsamt 🙁 börjat ge sig :).

    Jag har för mig att Styret jiddrade om pilates i nån tråd och det gjorde han rätt i, statisk magträning är det som behövs och det får man massor av när man tränar pilates. För den delen, yoga och “core”-passen som finns på många gym är också bra statisk magträning. Samt för den delen, klassiska styrketräningsövningar, men bara om de görs rätt. Att verkligen hålla ryggen helt rak när man gör marklyft eller djupa knäböj kräver att man tar i som fan med magmusklerna, så fort de slappnar av börjar man svanka. Men här finns plats för varningar: håller man inte ryggen rak så kommer snart en rejäl ryggskada…

  • wind-lover

    Medlem
    20 december, 2006 vid 18:22

    😉 aj..

    stackars oss….

    Min bräda flööög rakt in i huvudet på mej, och drämde till mig ordentligt i facet….
    som “tur va” på land. puuh! hade inte varit så gött om det hade hänt där ute precis, ush de va verkligen hemskt..

    jag tycker inte om min bräda längre…;)

  • Knatte

    Gäst
    20 december, 2006 vid 20:18

    Jag skall inte tråka ut er med detaljer bla. bla. bla. Men pga oflyt, sjukdommar, hjärnskakningar och whipsplashskador så har jag inte kunnat surfa på snart 1.5 år. Så jag ligger inne med en skaplig surfabstinens nu :blush:

  • electric

    Medlem
    27 december, 2006 vid 01:09

    @Rasmus_W 355287 wrote:

    Jag har för mig att Styret jiddrade om pilates i nån tråd och det gjorde han rätt i, statisk magträning är det som behövs och det får man massor av när man tränar pilates. För den delen, yoga och “core”-passen som finns på många gym är också bra statisk magträning. Samt för den delen, klassiska styrketräningsövningar, men bara om de görs rätt. Att verkligen hålla ryggen helt rak när man gör marklyft eller djupa knäböj kräver att man tar i som fan med magmusklerna, så fort de slappnar av börjar man svanka. Men här finns plats för varningar: håller man inte ryggen rak så kommer snart en rejäl ryggskada…

    Ja, jag fann tråden: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=45774&highlight=pilates . Har faktiskt aldrig hört ordet pilates tidigare. Kollade vidare på nätet och fann bl a videosekvenser som tydligt visar hur det går till. (“Pilatesskolan”: http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1273&a=8873#). Kanske nåt att pröva … Tack för tipset!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Självömkan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.