Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sjöfartsverket ViVakarta!

  • Sjöfartsverket ViVakarta!

    Publicerad av alesand på 30 juni, 2010 vid 13:36

    Aloha,

    har fått tipsat om en riktigt bra tjänst från Sjöfartsverket – ViVa.

    Vi surfare är ju beroende av tillförlitliga vindrapporteringar och utan att själv kunna sia om vindar, är en bra uppdaterad sida guld värd!

    Denna tjänst är uppdateras i realtid, med ca 15-30 minuters mellanrum.
    http://vivakarta.sjofartsverket.se/

    Riktigt trevlig att ha på kontoret, för att kunna bestämma sig om det är surf, eller inte surf!
    – Speciellt som fyrens telefontjänsten ringdes ner i Falkenberg förra året och därför stängdes för allmänhet … Nedrarns ornitologer, laxfiskare och annat löst folk … (?)

    Självklart är det rapporteringar från hela vårat rikes alla fyrar och hamnar!

    mangsta svarade 12 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Kjello

    Gäst
    30 juni, 2010 vid 13:44

    Bra, kollar ibland, men efter det betalade jag 322kr till Windguru pro 2 år, man vill gärna ha prognos med.

  • walle

    Medlem
    30 juni, 2010 vid 16:32

    Bra där! visste inte om den tjänsten, brukar ringa till min spot (Västerbådan) men nu har man ju det på nätet med diagram 🙂

  • gnutten

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 15:04

    Är det bara jag som saknar mätstationerna??

    För ca en vecka sedan försvan alla “nålar” från min karta 🙁 Jag får upp kartan som tidigare, men kan inte längre se någon mätdata. Är det något som är ändrat? Tillfällig glitch?

    /Tobias

  • levieux

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 16:18

    Nålarna är också borta för mig 🙁

  • lima-ko

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 16:22

    Nålarna är kvar, kollade precis, det är nog mer ni som har dålig/seg täckning.

  • mangsta

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 06:42

    Viva funkar iaf som App i Iphone fortfarande, har dock hänt mig ett par ggr att nålarna inte poppar upp som de ska! Ramlar tbx om man har lite tålamod…:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sjöfartsverket ViVakarta!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.