Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräs i TT på hösten?

  • Sjögräs i TT på hösten?

    Publicerad av planing på 18 september, 2007 vid 18:40

    När försvinner sjögräset i Torkelstorp på hösten? Jag har för mig att jag läste att det fortfarande var sjögräs där för en vecka sedan. Börjar det tunnas ut nu?

    lex-luthor svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • kris

    Medlem
    18 september, 2007 vid 18:51

    I söndags var det en hel del gräs på det grunda, fastnade även på gräsfenan :frown: Längre ut på det djupa var det dock bättre. Har ingen större koll på när det börjar försvinna men det är väl då vattentempen går ned, inom några veckor kanske?

    Kanske åker dit imorgon, rapporterar igen i så fall!

  • leh

    Medlem
    18 september, 2007 vid 19:03

    Jag var där i fredags och lördags och tyckte inte det var ett stort problem, det var endast några gånger jag fick stanna och ta bort gräs. Det blåste väst och jag var bara långt inne i viken, hade 21 cm fena.

  • danielt

    Medlem
    19 september, 2007 vid 20:14

    Jag tyckte inte det var något sjögräs alls i lördags. Däremot var det otroligt mycket tre veckor tidigare. Jag hörde en teori om att sjögräset hade blåst bort/in till land. Det kanske stämmer, vem vet…

    Daniel

  • lex-luthor

    Medlem
    20 september, 2007 vid 05:42

    Körde där igår och det fastnade en hel del på min raka fena. Dock inget större problem eftersom jag kraschar vid varje gipp och då kan man ju passa på och rensa…

    Sjögräsfena köpes.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräs i TT på hösten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.