Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena längd?

  • Sjögräsfena längd?

    Publicerad av donpedro på 28 augusti, 2006 vid 22:04

    Tjenare, undrar lite om de här med weed fenor. Köper man samma längd på dessa som på den vanliga eller ska man ha annan storlek? Vilken sjögräsfena väljar jag till en vågbräda men segel 6,1 – 4,7?

    donpedro svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    29 augusti, 2006 vid 06:21

    denna länk, om den funkar, kanske kan ge lite vägledning? är ju kanske iofs. lite olika från fenmärke till fenmärke.
    http://www.ontopsports.com/catalog/product_info.php?cPath=63_64&products_id=183&osCsid=5dec85e575385ad10d95d31e5d2e571a

  • guppy

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 06:28

    Jag fick följande formel av “Surfen”.

    Formel: (lutning i grader)sin * din fena = Weed fena

  • donpedro

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:52
  • Oregistrerad

    Gäst
    29 augusti, 2006 vid 10:54

    var sitter sjögräsfenan och vad är det?

  • donpedro

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 10:56

    Istället för att ha en “vanlig” fena så sätter man dit en som kallas sjögräsfena eller weedfena. Som har en betydligt mer bakåtlutad profil vilket ska göra att sjögräset inte fastnar i fenan utan glider av. Så man sätter den i sin vanliga fenbox.

  • bananen

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 11:02

    Jag har en tekkno sport weed wave 23 cm som jag har till min RRD FSW 94. Jag har kört den med 5.0, 6.0 och 6.7. Aldrig spinout, svänger riktigt bra. Jag väger 84 pannor. Jag tror att jag kunde tagit en 21 cm och kommit undan. Jag tror att 21 cm weed motsvarar orginal fenan MFC Wave 25 cm till yta. Men det är svårt att välja sjögräsfena – jag tycker du skall lägga din fena brevid den du tänker shoppa och se om de ser ung lika stora ut.

  • donpedro

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 11:03

    A de hade vart bra men tyvärr har jag ju inte möjlighet att göra det eftersom jag bor på gotland och måste beställe på internet.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjögräsfena längd?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.