Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska det behövas en stil-polis

  • johnk

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:15

    @sourra 510528 wrote:

    Slutar hans namn möjligtvis på hnK? =)

    Kanske 🙂

    Se handtaget som ett statement. Jag lyckades göra 1½ footer boardoff i en landning så det är helt klart på G. Hade aldrig gått utan handtaget. Precis som handtaget så hade jag boardies av rent praktiska skäl.

    Förresten säger min flickvän att jag är snygg i allt – sådetså!

    PS. Bom-tarmen får nån annan ta på sig DS.

  • christian12345

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 19:08
    skotten;510526 wrote:
    haa haa awesome, give the dude a foil and he is sorted!.

    Jag tror att han behöver en reel-leash till brädan också. Man vet aldrig…

  • yann

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 19:28

    @johnk 510538 wrote:

    Kanske 🙂
    Precis som handtaget så hade jag boardies av rent praktiska skäl.

    Och dom är?

    Edit:Låt mig gissa. Inte slita på dräkten? 😀

  • johnk

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 21:34

    @christian12345 510557 wrote:

    Jag tror att han behöver en reel-leash till brädan också. Man vet aldrig…

    ASG! Aloha på det.
    Jag ska sätta på min reel-leash, och köpa en såndär vindfångare och montera. Eventuellt en mugg-hållare också.

    @Yann 510565 wrote:

    Och dom är?

    Edit:Låt mig gissa. Inte slita på dräkten? 😀

    Korrekt. Den har ju sömmar och det är inte kul när de går upp och börjar läcka på torrdräkt. Brukar inte sitta på röven normalt, men nu när jag provade bindningar så upptäckte jag att det blev så när man tar av/på. Fast vackert var det inte.

    For the record så tycker jag bara det finns två goa stilar. Bar muskulös överkropp / rash och bordies eller bikini på en tjej.

  • jezaja

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 06:19

    johnk: skitsnack! En pyro slits inte, det är bara de där säldräkterna som gör 🙂

  • zilversurfarn

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 06:26
    jezaja;510640 wrote:
    johnk: skitsnack! En pyro slits inte, det är bara de där säldräkterna som gör 🙂

    Din slits ju definitivt inte Oskar, var länge sen man såg dig!
    Comeback i eftermiddag kanske?

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 06:40

    johnk: Den dagen den slits sönder den dagen skall jag sluta surfa. Detta var fan det fulaste jag har sett! Man skäms ju för att kite surfa nu. Nog för att shorts är gabksa fult utan på en vanlig våtdräkt men detta var sinnesjukt…

  • skejtar_henke

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 07:49

    @Haze 510648 wrote:

    johnk: Den dagen den slits sönder den dagen skall jag sluta surfa. Detta var fan det fulaste jag har sett! Man skäms ju för att kite surfa nu. Nog för att shorts är gabksa fult utan på en vanlig våtdräkt men detta var sinnesjukt…

    Vet inte om jag vill bli nån stilpolis…. så långt går jag inte.. Var och en får ju tycka som dom vill,, Men jag är benägen att hålla med här…

    och ja hantag är fortfarande skitfult..

  • dadil

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 08:16

    skejtar_henke for sheriff!!!

  • kvabbso

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 08:37

    den elake handtagspolisen

  • johnk

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 10:45

    @Haze 510648 wrote:

    johnk: Den dagen den slits sönder den dagen skall jag sluta surfa. Detta var fan det fulaste jag har sett! Man skäms ju för att kite surfa nu. Nog för att shorts är gabksa fult utan på en vanlig våtdräkt men detta var sinnesjukt…

    Den har redan börjat slitas, men sönder kommer den nog inte gå eftersom jag skyddar den.

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 10:54

    Jag köper hellre en ny dräkt än ser ut som du gjorde på kortet i alla fall. Dessutom så be Vicky ge dig en kurs i hur man startar med bindningar om inte. Så slipper du sitta på arselet. Går faktiskt att stå och starta med bindningar.

    Jag har inte en slit märke på min dräkt. Varken denna eller den gamla. Och då har jag även blivit släppad på land senast i måndags…

  • jezaja

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 11:29
    Zilversurfarn;510644 wrote:
    Din slits ju definitivt inte Oskar, var länge sen man såg dig!
    Comeback i eftermiddag kanske?

    åhhh! Den var hård! Det är bud på det, sticker hem nu!

  • johnk

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 11:53

    @Haze 510727 wrote:

    Jag köper hellre en ny dräkt än ser ut som du gjorde på kortet i alla fall. Dessutom så be Vicky ge dig en kurs i hur man startar med bindningar om inte. Så slipper du sitta på arselet. Går faktiskt att stå och starta med bindningar.

    Jag har inte en slit märke på min dräkt. Varken denna eller den gamla. Och då har jag även blivit släppad på land senast i måndags…

    He he. Jag ska be honom om en snabbkurs. Har bara kört två ggr med boots. Skippar gärna shortsen om de inte behövs. Igår var vattnet så grumligt att man inte såg 5 cm under ytan. Ville inte ta på dem där det var för grunt heller eftersom det var onshore. Men det finns säkert trick för att lösa det.

  • dadil

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 13:01

    måste vara meckigt att få på sig bindningarna sittande..? förstår inte anledningen…

    antingen står man ju på botten eller på stranden och kliver i, eller så åker man först ut på djupare vatten (stå bakom/mellan bindningarna)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska det behövas en stil-polis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.