Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska det behövas en stil-polis

  • vicky

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 13:06

    @johnk 510726 wrote:

    Den har redan börjat slitas, men sönder kommer den nog inte gå eftersom jag skyddar den.

    Jag är på din sida, boardisarna ska alltid på, torrdräkt eller ej

  • dadil

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 13:09

    kom på en till variant jag kört när jag var TOKriggad på 10an en gång (de andra körde 5or o 6or), rak onshore och 1,5m shorebreak. kunde inte ta mig ut genom bryten ståendes bredvid bindningarna och kom inte ut i vattnet med fötterna i, men det gick bra med ena foten i bindningen och hoppa ut på andra, och sedan ta mig till djupt vatten och sätta på sig allt ordentligt…

  • johnk

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 13:12

    Bra tips. Har du escalade?

  • dadil

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 14:52

    union, men escalades är ju lättare att komma i om man knutit upp dem ordentligt först…

    shit, the dark side kommer explodera nästa säsong..!?

  • hengo

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 15:40

    Hata på handtagen? Oja, men prioritet 1 borde vara att bli av med alla fotkrokar :)! skämt å sido.. knyt bara upp dom riktigt ordentligt innan så kan man nästan bara “gå” i dom.

  • yann

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 15:52

    @jezaja 510640 wrote:

    johnk: skitsnack! En pyro slits inte, det är bara de där säldräkterna som gör 🙂

    Vet inte vad du menar med säldräkt men med en riktigt vågsurfdräkt i dubbelneopren slippper man ha boardies utanpå om man nu sitter så mycket på röven att det skulle vara någon risk för att den går sönder.

    Själv tycker jag det är skitfult med torrdräkt överhuvudtaget och då kanske speciellt på vågbräda. Det hör till att man ska bli lite blöt, känna vattnet och få en genomspolning då och då. Sen tycker jag att densiteten borde bli läskigt nära vågbrädans i spolningar med en massa luft i dräkten? Kanske sällan något problem i Sverige iofs…

    …och jag har inget som behöver döljas med boardies 😉

  • sourra

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:26

    @Haze 510727 wrote:

    Jag köper hellre en ny dräkt än ser ut som du gjorde på kortet i alla fall. Dessutom så be Vicky ge dig en kurs i hur man startar med bindningar om inte. Så slipper du sitta på arselet. Går faktiskt att stå och starta med bindningar.

    Jag har inte en slit märke på min dräkt. Varken denna eller den gamla. Och då har jag även blivit släppad på land senast i måndags…

    Vad fanken Hasse, kör du landboard i torrdräkt? Eller varför släpas du annars runt på land?

  • haze

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 17:39

    Nää skulle ta ner kite på G-spot och Arild var ute och körde och det var sjukt byigt så jag fick en åk tur bland buskar och sten 😉 men så är det ibland när man inte använder hundkroken…

  • sourra

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 18:20

    Det är en myt att hunden är människans bästa vän. Det är hundkroken som är det… =)

  • zilversurfarn

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:28
    sourra;510862 wrote:
    Det är en myt att hunden är människans bästa vän. Det är hundkroken som är det… =)

    Apropå det, nån som sett min? Tror jag kan ha glömt den i Apelviken för nån vecka sen. Svart Monkeykites leach plus en stor karbinhake på den.

    Skulle köpa en ny men de var slut på godisaffären (kommer inte ihåg namnet) och de skulle inte ta hem flera!? Var köpa?

  • sourra

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 22:24

    Ska jag köpa med ett knippe ned från femmans zoo?

  • kvabbso

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 06:46

    ett knippe…. 😀 det är ett stiligt ord

  • zilversurfarn

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 09:30
    sourra;510974 wrote:
    Ska jag köpa med ett knippe ned från femmans zoo?

    Nöjer mig med en, tack! Ses väl i helgen?!

  • sourra

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 11:26

    Japp, tänkte trilla in i Kohagen mitt på dagen imorgon.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska det behövas en stil-polis

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.