Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska man ha wakebindningar?..

  • backe

    Medlem
    20 september, 2003 vid 17:13

    Näe,
    jag ville ha det innan men jag har ångrat mig. Det är ju inne med sånna “boardoff” trick och det är ju kört med wakebinning.
    Skaffa ett par riktigt bra straps istället så du inte glattar å och kör så det ryker. Tycker mig ha läst om Da kines här på listan, själv har jag F-ones som jag tycker sitter fint.

  • kitemaster

    Medlem
    21 september, 2003 vid 13:20

    Tjaba!
    Själv kör jag med wakesandals. Är det choppigt vatten och du kör toeside så kan man studsa/glida ur stroppar. Det har hänt mig flera gånger. Med wakes behöver man inte oroa sig ett dugg för det. Och egentligen: hur många av alla med stroppar, sätter boardoff tricks? Om man vill sätta lite boardoffs så kan man ju ha med sig extrastroppar och byta, eller en extrabräda. Men vafan jag kan ha fel men det här är min personliga uppfattning och orsaken till varför jag kör med wakesandals. Sen finns det andra fördelar med stroppar, de är lättare att komma i, och lättare att sparka av sig brädan fort om något skulle hända.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 september, 2003 vid 15:10

    som kitemästaren säger tycker jag det känns bra att kuna sparka av sig brädan om något går fel och man kan ju göra fler tricks med brädan avtagbar.

    men med wakeisar slipper man ju tappa brädhelvetet och inte kunna komma tillbaks till den och man wobblar aldrig ur dem.

    nu saj jag vad som redan sagts. jepp.

  • kitelife

    Medlem
    21 september, 2003 vid 16:53

    Alltså gör du en riktigt go vurpa så åker du ur i vikket fall, iaf i sandals…

    En del trick blir lättare eftersom du garanterat får med dig brädan, board off som är populärt just nu blir omöjligt… men dom kommer snart på nått ännu svårare / coolare som man måste lära sig endå ; ) typ kiteloop och hp och sånt borde bli lättare om man inte behöver bry sig så mycket om brädan ?

    Skaffa ett par vettiga breda strappar och ett par väl formade padds så sitter du kvar inga prob.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska man ha wakebindningar?..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.