Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska ut o kita, men behöver råd/vägledning.

  • Ska ut o kita, men behöver råd/vägledning.

    Publicerad av stanco på 30 augusti, 2012 vid 13:29

    Surfzone tja!

    Jag gick en kort kite utbildning på fuerteventura för 8 månader sedan och köpte min egen utrustning för 3 månader sedan, men något kitande har inte blivit av.

    Jag har jobbat mkt o varit orolig för eventuella skador ska hindra jobb osv. Nu är sommarjobbet slut och vill verkligen ut o få öva lite mer på kitandet. O öva är exakt vad jag vill, men iom det var längesedan jag gick kite kursen känner jag mig rostig o jag lyckades aldrig riktigt åka någon längre sträcka på brädan, blev rätt fort ner på rumpan… :crazy:

    Så om det finns vänliga själar som kan tänkas åka med ut o snacka lite, samt ge lite tips o så så jag kommer igång, så skulle jag bli överlycklig. Just nu känns det som största hindret att jag ger mig ut själv och är lite osäker. Eventuell ersättning är inte utesluten då överenskommet.

    Jag befinner mig i Helsingborg och har förstått att lundåkra o Habo Ljung är bra spots för nybörjare. Osäker på vilken vindstyrka (m/s) som bör passa mig, dvs då jag ska planera att åka ut. Har en 12m^2 drake och en bräda på 135x40cm, själv väger jag ca 88kg.

    Hälsningar Aleks

    thomas-stenqvist svarade 11 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • viktor77

    Gäst
    30 augusti, 2012 vid 13:47

    Skicka ett mess till 0733333411, så kan jag hjälpa dig nästa gång jag drar till Lundåkra.

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 13:54

    Lundåkra är nog kanon för dig, Skulle du ta dig upp mot Halmstad så kolla in Surfses.com där brukar stå vart folk är och åker.

    Annars tror jag att om du bara frågar folk på stranden om tips eller lite hjälp med riggning, start och landning så ska du nog inte behöva betala för det.
    Vill du däremot ha någon som lägger en halv timma timma på dig så kontakta någon av skolorna.

    Hoppas du kommer igång, och var inte rädd att fråga om hjälp.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ska ut o kita, men behöver råd/vägledning.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.