Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skada / spruckna sömmar – Naish Cult 2009

  • jaca

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 12:12

    Det kan du tråckla ihop för hand. Har sytt ihop en sprucken söm (40cm) på LEn för hand. Se bara till att använda en tråd som håller typ 100% polyestertråd av lite grövre sort. Var försiktig så du inte sticker hål på blåsan 😉 Eller så lämnar du in den till en segelmakare. Problemet då är att dom kanske sprättar upp LE-fickan för att komma åt. Då vill man veta att dom vet var dom gör innan dom går lös på den.

  • rrd_z

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 14:01

    vart bor du ? Surfers i varberg har så dom lagar kites/segel.. och är duktiga på de..
    Jag personligen hade nog inte gett mig på att laga kiten själv… !

  • heerbie

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 20:27

    Syslöjd var kanske inte mitt starkaste ämne i skolan så det känns lite risky att gå på den själv med nål o tråd. tack för tipset dock!
    jag bor ca 5 mil norr om gbg, fick hjälp av en tjej i gbg när jag fick en reva i den för ca 2 år sedan, någon som vem tjejen som hjälpte mig då är? Eller om det finns någon annan som kan hjälpa i gbg-området ??

    ni tror inte att det enbart räcker med att tejpa ovanför ?

  • rrd_z

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 20:46
    heerbie;660162 wrote:
    Syslöjd var kanske inte mitt starkaste ämne i skolan så det känns lite risky att gå på den själv med nål o tråd. tack för tipset dock!
    jag bor ca 5 mil norr om gbg, fick hjälp av en tjej i gbg när jag fick en reva i den för ca 2 år sedan, någon som vem tjejen som hjälpte mig då är? Eller om det finns någon annan som kan hjälpa i gbg-området ??

    ni tror inte att det enbart räcker med att tejpa ovanför ?

    de är ju verkligen inte långt ifrån gbg till varberg om du vill ha de gjort riktigt !? =)

  • acemattias

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 21:41

    Finns en mycket proffsig segelmakare på Marstrand, han fixar kites och snyggt blir det.

  • badt

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 21:44

    Känner du dig osäker på att laga själv så tycker jag att du helt klart ska lämna in den hos Fahlensurf i Varberg…kontakta dom så kommer det snart vara löst och du är snart ute på vattnet igen:)

    Kan ju samtidigt bli en trevlig lite trip… och kanske kitea lite efter att dom har lagat den:)

  • dalen

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 22:36

    För att svara på din fråga så behöver du inte bry dig! Den skadan som det ser ut att vara på bilderna är ok så kan du köra på men när du har tid så skall du så klart få det fixat.

  • *********

    Gäst
    24 juni, 2011 vid 05:29

    Tjejen i Göteborg måste vara Anna Kettisen, hon är riktigt duktig. Se till att hon fixar det

  • gh0st

    Medlem
    26 juni, 2011 vid 16:39

    Ja, denna skada påverkar inte kiten. Du hade tur i oturen!

  • gadget

    Medlem
    26 juni, 2011 vid 20:06

    Hela LE har ju blivit sne, det kommer kosta massor att fixa…

  • olandstoken

    Medlem
    27 juni, 2011 vid 09:00

    Köp lite casco liquisole, eller kitefixklegg och limma dit det som hänger löst, du kan kleta på lite över sömmarna också så det inte fortsätter spricka.

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2011 vid 12:29

    Sen kan du du sniffa upp resterande liquidsole och på så sätt få en helt underbar dag!

  • lance

    Medlem
    27 juni, 2011 vid 13:07

    Anna Kettesen i Gbg är ett självklart val. Lagat min Cult två ggr nu. Grym på alla sätt !!

  • smdj

    Medlem
    28 juni, 2011 vid 16:25

    Ring till närmsta segelmakare eller kite butik och fråga om de kan sy ihop den till dig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Skada / spruckna sömmar – Naish Cult 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.