• Skåne idag

    Publicerad av jopi på 3 maj, 2003 vid 09:13

    Tjena!
    Vad tror ni om skåne i kväll? Vad rekommenderas för spots?

    lars_k svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • kungdenknege

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 09:39

    Tja, ska ju öka på hela dagen, med lite tur funkar 4.7 ikväll. Sticker ut i Lomma och kör bort mod Habo om några timmar, lär ju funka rätt bra.

    Ha det gutt

  • oskie

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 09:40

    Det har varit regn, sol, regn, sol, regn sol osv hela morgonen här i Malmö… Vinden har inte varit vidare imponerande heller (toppade 8.6m/s medel nu precis), men tillräckligt för lite cruising… sydlig vind, så det lär finnas många spots som funkar.

  • jopi

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 09:50

    Enligt DMI så blir det nästan rak väst ikväll. Och bäst vind så långt söderut man kan komma. Vad funkar då?

  • kungdenknege

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 09:50

    Hmm?
    “LBWS weather service. Westsouthwest 8. Range five to thirteen. Byebye”.

    Läses med knagglig röst.

  • oskie

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 11:58

    Väst funkar grymt bra i t.ex. Klagshamn utanför Malmö… Där är inga vågor, men det är ett säkert ställe som är ganska långgrunt… En bit från Ronneby dock, om det nu är där du kör i från…

    Drogdenfyren ligger på synavstånd i Klagshamn, så den är nog rätt bra riktmärke när det gäller vind … Kolla denna länk.

  • jopi

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 12:15

    Vi packar bilen i alla fall och drar ner snart, här i Ronneby händer inget i alla fall. Så får vi se var vi hamnar. Tack för tipsen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 12:43

    Verkar bli kvällssurf för min del. Någon annan som ska ut vid 5-6-snåret? Verkar ju inte komma förrän då :S

  • lars_k

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 15:23

    Har du denna länk, Knegekung?
    http://www2.fomfrv.dk/frv2/ifm/sr/
    Tryck på “vind” så får du vindstyrka timme för timme i baelt/sund. Ni verkar få bra tryck ikväll… =)

  • kungdenknege

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 18:50

    Den har jag inte sett, thankyou!

    Jo, tryck blev det. Dum som man är vågar man aldrig rigga ner, utan kör 6.0 i 15m/s 😛

    Blåste <9 när jag kom, riggade största, precis när jag riggat färdigt och bytt om kom det, killen som var där sa dock att det gått upp & ner hela tiden, och att den säkert skulle lägga sig strax. Ha ha ha.

    Jaja, ordentliga biceps lär man ju få iaf smile.gif

  • lars_k

    Medlem
    3 maj, 2003 vid 21:16

    Gött. Här började det blåsa när solen gått ner. Taskig timing…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.