Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne på västlig vind.

  • mag

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 08:14

    Kolla in sydkusten. Öster om Ystad mot Sandhammaren o öster om Smygehuk.

  • benko

    Medlem
    7 oktober, 2012 vid 12:57

    Flera ställen på bjärehalvön (dalen, malen, vejbystrand) kan funka om det är tillräckligt mycket vind eller lite nord i det västliga (som idag, t.ex).

  • dr-masse

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 08:03

    Oj, vad tyst det blev. Igen.

  • benko

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 13:41

    @Masse😕 Igen?

  • cajan

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 14:34

    Kåseberga, Lödrup och Nybrostrand/kabusa 😉
    Reningsverket V om Ystad är OK

  • footloose

    Medlem
    8 oktober, 2012 vid 15:33

    Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
    Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk.

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 06:42

    Så fort det dyker upp en fråga om spots på vissa vindriktningar här på konfen på senare tid så blire tyst snarare än kollektiva glädjeyttringar om fina proggar å bästa spot för dagen. 😉

    Lite trist på ett sätt, fullt förståeligt på ett annat.

  • benko

    Medlem
    9 oktober, 2012 vid 07:59

    Jaha, ja på vissa ställen kanske det kan bli lite trångt men på andra ställen är det precis tvärtom. Särskilt nu på hösten.

  • molle73

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 09:16
    footloose;700632 wrote:
    Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
    Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk.

    Kollar in då och då på windsurf och kitesurf forum för att se om några ska till Löderup. Enligt mig ett av de bästa ställena i Skåne. Dock sällan folk hör utan kör oftast själv.

  • cajan

    Medlem
    11 oktober, 2012 vid 20:11
    footloose;700632 wrote:
    Tack för tipsen. Är egentligen från Skåne men har inte varit runt på länge. Nästa gång i Skåne ska jag lägga upp en plan.
    Vill helst få lite åt sideshore, Dalen låter fint men stenigt. Sydkusten kan väl potentiellt få bäst vågor men enligt tidigare erfarenhet ibland strömt. Och så vill man gärna köra med lite folk.

    Kåseberga o Löderup kan vara strömt och stenigt
    Nybrostrand o Ystad, sand och lite ström 😉
    Kör själv nästan bara V om Ystad

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skåne på västlig vind.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.